Sommarglädje

Just nu pågår en tävling hos Theresia igen. Hon har gjort om sin hemsida litegrann, nu ser sidan ut som en vacker tavla tycker jag!


Vinnaren får bl.a. fina  väggljusstakar med sugpropp, passar utmärkt att ha i badrummet. Jag har ju sett dem och jag tycker de höjer stämningen ganska bra. Så är man en sån där som badar mycket och önskar ha ljus vid badkaret för extra mysighet så är det ju perfekt med just sådana ljusstakar! Dessutom kan man vinna lite andra grejer, som ett armband och lite hudvårdsprodukter.


Tävlingen går ut på att berätta om vad man tycker om att göra på somrarna. Mitt svar blev:


"Det jag tycker bäst om att göra på somrarna är att vara utomhus utan några särskilda planer, följa fötterna dit de vill gå och inte ha en susning om vad klockan är.
Då brukar jag ha det bra och de där fötterna brukar också alltid veta hur man hittar till äventyren :-) "



För så är det. Jag älskar att stiga upp på morgonen, dra på mig sommarkläder och gå ut utan att ha en aning om vart jag kommer att hamna. Jag kan gå runt planlöst en hel dag utan klocka. Ibland kanske jag har med mig telefonen, men den är då längst ner i fickan, bortglömd och definitivt inte till för att visa vad klockan är.


Att bara leva efter kroppen och den naturliga "klockan" är så underbart! Det är en enorm befrielse att låta bli att styras av klockan - man äter när man blir hungrig istället för ett visst klockslag, man går hem när man känner det i kroppen, utan en aning om hur länge man varit ute o.s.v.


Dessa dagar brukar bli väldigt givande på så många vis. Fötterna vet som sagt vart de ska gå för att man ska få uppleva det som är viktigt, d.v.s. roligt - och ofta går de ut i skogen... Inte helt överraskande. Theresia brukade kalla mig för "skogsmulle" när vi var små hehe.


Dessutom älskar jag att gå ner till slussarna och slöa där en hel dag eller så, titta på turister som tittar på båtarna, hehe, det är en rolig syn det. Turisterna kommer hit på sightseeing men min sightseeing är själva turisterna ;-) . Särskilt mycket tycker jag då om att vara i Gamledal - om det inte råkar vara alltför mycket folk där.



(under en övergångsperiod kommer jag att publicera inläggen i båda bloggarna men den här bloggen kommer att upphöra helt så småningom. Besökare hänvisas till nanna-maria.com)


Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0