Vårens livskraft

De små fröna har börjat gro. När det väl börjat dyka upp en eller två små skott tar det inte lång tid innan det börjar dyka upp fler och fler och ännu fler på kort tid.

Detta är en härlig tid då livet kämpar sig fram överallt med en enorm kraft. Jag brukar påverkas av det otroligt mycket. Förr i tiden led jag av vår- och sommardepressioner - jag var väl deprimerad mest hela tiden året runt men våren och sommaren var alltid värst.

Nu har det som tur är vänt, efter att jag har sparkat ut depressionen ur mitt liv. Och numera beter jag mig nästan som en nyfrälst om vårarna. För även om det är grått och trist ute, snön faller och smälter om vartannat så kan jag inte annat än hänföras av livskraften som spirar runt oss överallt!



Den här lilla bäbisen kallar sig för röd malva. Detta är det största skottet som finns i mitt hem ännu (bortsett från aloe veran som ju kickar upp en massa ynglingar som ogräs). Den ser inte så stor ut, och särskilt stor är den kanske inte heller, men krukan är mycket stor och proportionerna blir således litet missvisande.

Förra året blev malvan inte större än såhär. Vi får väl se om den tar sig bättre i år.

Vill du läsa mer om mina örter och annat kan du besöka min hemsida och klicka dig vidare till Plantskolan. Men än så länge är det inte så mycket innehåll där, de är ju som sagt fortfarande spädbarn ;-)

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: Pretendenten

Du var på min blogg och lämnade dina djupa spår. därför blev jag nyfiken om din och valde det här inlägget. det var rätt för jag snart kommer att skriva om kärlek och ge en definition. och vad är kärlek för nåt? du (ni) kommer att veta det före de andra:

kärlek är liv!

2009-03-10 @ 10:58:13
URL: http://www.metrobloggen.se/byggennyvarld

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0