Vad man lär sig av distansförhållanden!

Man lär sig mycket av att vara i ett långidstansförhållande. Åtminstone lilla världsovana jag som visserligen rest runt i Sverige både längst ner till söder och högt upp i norr. För resandet har inte gett mig någon bild av Sveriges proportioner ändå egentligen.

Det enda jag som liten under familjeresorna reflekterade över var tiden. Sverige verkade vara oändligt för det tog så lång tid att åka vart man nu skulle. Mer koll än så hade jag inte. Jag visste inte var i Sverige jag befann mig knappt ens vid resans mål. Kanske beror det på att resans mål sällan varit just Sverige utan vi har åkt vidare till Danmark, Tyskland, Norge, Finland.

I natt har jag lärt mig att jag känner till långt fler städer än jag visste om. Jag har nämligen studerat kartan ingående inatt, många gånger om. De flesta städer känner man ju faktiskt till. Sverige är inte oändligt. Det kryllar inte av tusentals städer vars namn är totalt okända.

Skulle jag ställa mig på 45:an och börja gå norrut längs den skulle det ta mig ca 145 timmar att komma fram till min älskade. Förutsatt att jag orkar gå hela vägen utan uppehåll och inte går fel någonstans, och så förstås att jag börjar gå åt rätt håll från start, hehe...

Eller också kunde jag cykla upp dit på två dygn. Det är väl inte så mycket egentligen. Varför slänga bort halva hyran på att åka när man kan cykla dit, det tar ju bara fyra gånger så lång tid. Det kan ju vara värt det. ? Förutom att man inte får varken gå eller cykla längs 45:an. Varför ska de ha så knäppa regler för?

Ja, på tal om knäppt. Som ni märker börjar jag nog bli lite knäpp av både trötthet och saknad. Och ändå var det ju inte så länge sedan jag kom hem från honom. Det finns de som får klara sig utan varandra i ett halvår eller mer, och jag har tappat förnuftet redan efter någon vecka...

Betyder det att vår kärlek är större än andras? Självklart är den det! Stor och stark är min kärlek för dig kära C.G.

Slänger in en hittills opublicerad bild från senast vi sågs.
Bara för att jag tycker om oss.
Bänkade framför x-files tror jag.


Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: Theresia L. Marissa

Vad fina ni är på bilden..!



Arkiv X saknar jag! Varje torsdag gick det, och jag och bror satt alltid bänkade framför teven.



Du har ju faktiskt till och med i ett svagt ögonblick skrivit kontrakt på att du en vacker dag ska göra en lång cykeltur typ runt vänern eller nått... Har pappret här hemma nånstans. Haha. Det är bara att börja cykla!

2009-03-10 @ 09:15:14
URL: http://theresia-marissa.se
Postat av: C.G.

aaaaaaaaaaw...



Men om jag sätter mig på en cykel och bara rullar neråt då.. jag kanske inte ens behöver trampa. Du har väl uppförsbacke hela vägen s...



Nåja... vi ses ju snart igen.



//Din

2009-03-10 @ 16:25:16
Postat av: C.G.

hmm

varför kom inte resten av slutet med???

... lika längtande skulle det stå efter Din :P



//

2009-03-10 @ 16:28:16
Postat av: C.G.

"... lika längtande" skulle det stå, men det sistan försvann :-S



//C.G.

2009-03-10 @ 16:29:41
Postat av: C.G.

Hahahaha.. så var det en knasig grej så en inte kom med, men sedan kom den ändå..

SKUMT :P

2009-03-10 @ 16:30:51
Postat av: Johanna

hihihi

2009-03-10 @ 17:32:17
URL: http://candoris.blogg.se/
Postat av: Mir

Jodu, det visas aldeles för få bilder på er två tillsammans enligt min åsikt, men kanske kan man säga detsamma åt mitt håll. Jag är inte den duktigaste på att slänga upp bilder på mig och Matt så det så.



2009-03-10 @ 22:54:49
URL: http://beyondforever.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0