Trestegsknut med fläta

Se där, jag anade väl att jag skulle gå och bli hårgalen nu när jag väl har börjat!
Istället för att sova har jag suttit och blivit inspirerad av den där asiatiska tjejen som jag länkade till på youtube, vilket förstås slutade med att jag hamnade framför spegeln.

Inatt blev det en knut i tre steg. Först ordnade jag en "bulle" uppe på hjässan, sedan flätade jag en slinga och resten blev till en burrig boll, som sedan omslingras av flätan.





Det är ju jätteroligt att skapa konstverk av sitt hår!

När jag såg på binosusme´s videoklipp undrade jag hur människan kan ha så mycket hår på huvudet, men när man väl börjar dela upp det så inser man att det finns en hel del att ta av. Nu har jag förstås inte lika långt hår som hon men de flesta frisyrer kan jag nog göra ändå. Så detta kommer nog bli min nya hobby, hehe.

Jag tycker att det är jättefint med knutar och andra håruppsättningar, men på mig blir det sällan bra. För det första så har jag lockigt hår vilket försvårar det hela extremt mycket för att det inte vill lägga sig som jag säger åt det att göra. Dessutom blir det så frissigt och babyhåren går inte att kamma in utan de ska prompt ställa sig rakt upp ur huvudet istället.

För det andra så passar jag faktiskt inte i uppsatt hår. Eller är det en vanesak? Jag är van vid att gömma mig i mitt hår av komplex för min profil med en kort underkäke som bidrar till en dubbelhaka och min stora raka näsa. Voi voi åt dessa ytliga hinder man har här i livet! 

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: kiki

Det var länkarna inom din egen sida. De andra vet jag inte :)

2009-03-04 @ 07:55:56
URL: http://varulven.blogg.se/
Postat av: C.G.

Du är söt när du gömmer dig i håret, men jag fullkomligen älskar att se på dig..

2009-03-04 @ 11:05:51
Postat av: Theresia L. Marissa

Du är tokig du... ;-)



Men det är nog ändå mycket lättare att sätta upp lockigt hår en rakt och glansigt, för det får man inte att stanna kvar.



Dessutom tycker jag att du passar jättebra i uppsättningarna. Man kan ändå inte gömma sig, så det är bättre att sträcka på sig och vara stolt istället. :-D



Tack för igår! Det var trevligt att träffa dig!

Vet du vart telefonen låg...? I min handväska!!! längst ner på botten...

2009-03-05 @ 09:15:50
URL: http://theresia-marissa.se

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0