Tjejsnack

"Syster mensen,
Syster mensen,
var är du?
Var är du?
Har du ingen klocka?
Har du ingen klocka?
Pling, pling, plong.
Pling, pling, plong."


Det är hemskt frustrerande att känna sig så mensig och aldrig ha mens! Jag kan ju inte skylla på mensen för mitt humör som alla andra kvinnor får göra. Så jag har börjat skylla på puberteten haha.

Men att gå runt i månader och varje dag undra om den kanske kommer idag. Alltid behöva vara förberedd... Det är en frustration jag helst skulle slippa. Alltid komma ihåg att ha med sig bindor i tid och otid vart man än går bara utifall att. Samtidigt som det är ett så sällan använt föremål att det lätt faller helt bort i glömska.

Jobbigt.

Men blöder gör jag. Ur näsan och ibland ur örat. Ända sedan jag kom hem igen har det hänt minst en gång om dagen. Inte helt kul.


Jag vaknade av att jag var hungrig idag. Att bli väckt av hunger gör mig litet småskeptisk för hela dagen. Jag som vanligtvis inte ens känner någon hunger och förstår inte skillnaden mellan mättnad och hunger. Hur kan jag plötsligt vara så hungrig att jag väcks av det?

Men så fort jag öppnar kylskåpet eller skafferiet får jag total avsmak för allt som kan stoppas i munnen. Jag klarar inte av att äta så att magen slipper vara hungrig. Nu har jag hur som helst gjort i ordning en smörgås som ligger här bredvid mig på bordet och väntar på att bli uppäten. Den hinner nog bli torr och tråkig innan jag lyckas...

Bara för att jag är så oerhört dålig på att lägga upp bilder här ska jag visa er min fina smörgås. För det är förstås precis såna saker ni vill se när ni kommer in på Candoris, visst? Bilder på opimpade smörgåsar och sand i bajspåsar...





Men ser ni hur den bara väntar på att bli uppäten? Den kommer bli ledsen om jag inte får i mig den... [Vad är det för fel på mig!? Inte det att jag inte kan äta, utan .. jag är ju bara för konstig. Visar bilder på smörgåsar och pratar om hur ledsna de är. Och exemplen på mina konstigheter den senaste tiden tar inte slut där.]



Den här dagen är oerhört seg. Jag kommer sitta här i ytterligare många timmar innan jag kommer igång. Om jag ens gör det alls idag. Jag kanske går och lägger mig igen istället.

Men förväxla inte mitt gnäll med nedstämdhet! Oh, jag är faktiskt på riktigt gott myshumör!

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: Mamma Melissa

Blöda ur öronen... kanske värt att kolla upp om det inte är så att du bara har blivit utsatt för mer tjat än vanligt;.)



Bökigt det där att inte kunna "beräkna" och "planera" in mensen... gör ett gravtest för att stilla sinnet;.)

2009-03-02 @ 16:22:42
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: C.G.

MELISSA ! ! ! !

hysch.....

Du vet att man skall vara försiktig med vad man säger :-s



//

2009-03-02 @ 16:38:31
Postat av: kiki

Jag kan inte äta på mornarna... måste vara vaken minst två timmar innan jag kan äta utan att må dåligt. Däremot på eftermiddagen, då jävvlar kan jag äta kan jag lova :)

2009-03-02 @ 17:07:23
URL: http://varulven.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0