The Sims 3

Snart är den här!

Som den sims-freak jag periodvis varit ända sedan första versionen följde med som bonusspel när vi fick familjens andra dator, har jag ändå sällan varit inne på The sims hemsida.

Jag minns hur fantastiskt roligt det var att skapa de där enkla simmarna och bygga hus åt dem i första versionen. Självklart skapade man sig själv och andra personer i ens nätverk. Sedan hittade man expansionspaketen och det hela blev ännu roligare!

Och så kom plötsligt Sims 2 som ju fick en att tappa hakan med sin detaljrikedom. Där kunde man verkligen skapa unika personer, bestämma exakt utseende med ögonfärg, hudfärg, och ett komplext system för ansiktsform i massor av olika versioner.

Nu kommer så Sims 3 och den ska tydligen varalika revolutionerande som 2:an. Jag undrar om de verkligen kan modelleras mer detaljerat än i tvåan. Jag hoppas att de inte har skurit in på detaljer från tvåan, som t.ex. att kvinnan blir gravid och föder barnet istället för att som i ettan bara "plupp" ha ett barn från ingenstans.

I det nya spelet är man inte längre bunden till en tomt. Visserligen kan man både i ettan och tvåan åka iväg till olika platser, men man är även där bunden till olika tomtar. I trean kan man promenera över vägen och plinga på hos grannen om man vill. Det skapar ju ganska stora möjligheter som bara en sims-fanatiker förstår sig på, så det orkar jag inte gå in på. Ni som spelar förstår säkert vilka fördelar det har!

Så nu väntar jag spänt, och tänker minsann spara pengar och köpa spelet. (Hittills har vi ju haft gratis-spelet som följde med datorn, och så har syrran köpt The Sims 2 hon så generöst låtit mig låna.)

Den nya versionen släpps den 4:e juni enligt hemsidan. Tjohoo!

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: kiki

Min stackars laptop pallar inte ens med sims 2 :( jag måste vänta tills jag har råd att köpa en BRA stationär innan jag kan roa mig med sims 3, men när du lagt händerna på det, får du skriva en resension ;)

2009-03-08 @ 23:45:57
URL: http://varulven.blogg.se/
Postat av: C.G.

"... men man är även där bunden till olika tomtar."

Är det hustomtar man är bunden till, min kära?

Tihi... det var så sött att jag var tvungen att påpeka det.



Men som jag sade.. Sim's i all ära men IRL's är skönare att krama.

kram



//Din

2009-03-09 @ 00:50:37
Postat av: Theresia Lilja

Är du fortfarande en simmare?? :-D Haha.

2009-03-09 @ 12:13:18
URL: http://theresia-marissa.se

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0