Svettig morgon

God morgon!

Jag hälsade dagen välkommen genom att gå ut på promenad samtidigt som morgonen började gry. Luften är fuktig och de grå molnen verkar ha glömt hur man flyttar på sig men jag var vid gott humör och kände hur livskraften tränger sig upp överallt i naturen.

När jag hade kommit halvvägs på promenaden och var således så långt bort från hemmet som jag under den här promenaden skulle hamna började problemen hopa sig en efter annan. Plötsligt drabbades jag av ett intensivt illamående och fick svindel. Och när jag gick där, i en nerförsbacke av generöst grustäckt asfalt i min ouppmärksammaste stund och tänkte förtvivlat vad jag skulle ta mig till om jag plötsligt blev tvungen att kasta upp, fick hunden som dittills gått ovanligt snällt i kopplet ett ryck och störtade framåt.

Skosulorna formligen gled fram över rullande grus och jag hade inte mycket att sätta emot så istället bestämde jag mig för att flyga efter hunden med klampande steg hellre än att antingen släppa taget om kopplet eller ramla med ansiktet före mot de vassa stenarna. Jag hann se anledningen till attacken när jag i panik letade efter en lösning i omgivningen - en liten ekorre som ilade längs cykelvägen. Jag siktade in mig mot en lyktstolpe, använde ena armen som ankare och lyckligtvis fick jag slut på farten.

Vi hade tre kilometer kvar att gå hem och Dina blev bara busigare och busigare i takt med ljuset samtidigt som jag i ojämna men täta intervaller drabbades av ett illamående som jag verkligen trodde skulle sluta med att jag blev tvungen att kräkas där jag var. Men trots detta, och trots en lätt stukad höger handled, stötskadad vänsteraxel och en bedövning i vänster underarm var jag fortfarande på mycket gott humör.

Jag hoppas att det håller i sig! Jag behöver verkligen det här glada humöret nu.

Jag ska vila en stund och hoppas på att illamåendet ska gå över innan jag ska göra mig i ordning för dagen. Jag är litet osäker på vad dagen har att bjuda på, men säkert är det någonting som händer!

(Och nej, jag tror fortfarande inte att jag är gravid. Konstigt nog, jag med min graviditets-hypokondri!)

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: trollpackan kvastar in!

Hoppas att resten av din dag blir lite lugnare;)



Ät lite frukost du och titta in hos mig igen!

2009-03-08 @ 08:16:05
URL: http://www.trollpackan.se
Postat av: C.G.

Stark hund är det...



Tänker på dig, min ljuva.

//C.G.

2009-03-08 @ 10:05:58
Postat av: kiki

men oj vad tidigt du var uppe! På en söndag! Jag ligger fortfarande i sängen... med dator, yoghurt och fjärrkontroll till tvn ;)

2009-03-08 @ 13:56:01
URL: http://varulven.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0