Jag börjar bli ung

Min blogg krånglar en del för tillfället. Jag får inte ut vissa inlägg, så jag tar det väl som ett tecken på att jag inte ska publicera dem då hehe.

Mitt hår börjar bli långt och jag blir så glad så glad. Jag satte ut som mål att få så långt hår att jag kan stå toppless och dölja brösten med håret. Jag har väl inte planerat att gå omkring på det viset förstås, haha, utan det är bara ett mått på hur långt hår jag velat ha. Nu är det inte långt kvar till det är verklighet, men jag börjar önska mig ännu litet längre hår, var ska detta sluta?

Det är inte bara håret som växer. Det händer konstiga saker med min kropp. Ikväll insåg jag att värken jag har i benen faktiskt liknar växtvärk. Jag har inte vuxit sedan jag var 11-12 år (då ansågs jag vara ganska lång så någon dvärg är jag inte, bara lite sådär sötkort ..?) så det vore ju sjukt om jag plötsligt börjar växa igen.

Men å andra sidan förvånar inte min kropp mig alls längre med sina konstiga ryck. Allting händer på något vis bakvänt.

Som nioåring fick jag min mens och ett tag var den regelbunden och jobbig. När klasskamraterna fick mens tog min slut. Sedan dess har den hoppat och varit mycket oregelbunden, även i det fallet brukar det ju snarare vara tvärtom, att den är oregelbunden i början men kommer in i regelbundenheten så småningom.

Det var inte så jättelänge sedan som jag kände att min kropp var mycket gammal. Jag pratade om att jag hade en gamlings kropp. Sedan kände jag att jag faktiskt började bli kvinna, jag började få litet kvinnligare former bl.a. Och nu var det inte alls länge sedan jag sade att jag nog är i puberteten, för det var precis så det kändes. Och nu har jag växtvärk.

Det skulle faktiskt inte ens förvåna mig om jag började tappa tänderna som ersätts av nya nu när visdomständerna börjat dyka upp. Eller kanske måste de växa ut ordentligt först?

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0