Flyttplanering

Igår kväll tog jag ett steg mot flyttning. Jag gjorde det jag funderat på ända sedan jag hörde att Sofia skulle överge storstan och flytta hit. Kanske, och allt är ju fortfarande just bara ett stort kanske, har jag min framtida hyresgäst i henne. Jag var väl den sista som jag hade trott skulle bli en hyresvärd hahaha!

Och i morse, efter att ha lekt med kartan på eniro hela natten, skrev jag in mig hos en bostadsförmedling och jag kunde ju inte låta bli att göra flera intresseanmälningar på lockande lägenheter. Som det är nu så står jag ju längst ner i kön så chansen är ju minimal att jag skulle få någon av dem, men nu är jag åtminstone med i kösystemet om jag en dag verkligen gör sak av de här planerna att flytta.

Då blir nästa steg att planera vad jag vill ha för stil i hemmet. För jag har lärt mig en hel del av att ha bott här i fem år utan någon planering i förväg. Jag har bara tagit vad jag fått istället för att ha någon som helst vision av hur man egentligen vill ha det. Jag vill trivas i mitt nästa hem, för här har jag aldrig riktigt trivts just för att jag aldrig gjort det till mitt hem. Så nu ska jag börja drömma och lära mig inredningsplanering och trivsamhetens regler.

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: kiki

Jag lever i en inredningsmardröm just nu... och tyvärr är jag inte förmögen att göra det hela bättre, men å andra sidan kommer jag inte bo här mer än... ett och ett halvt år till!!



Hoppas du får dig en fin lägenhet med god potential till kreativa inredningslösningar :)

2009-03-10 @ 18:34:53
URL: http://varulven.blogg.se/
Postat av: Mir

Sedär ja, vilka områden har du sökt i? :P Please do tell dearest =)

2009-03-10 @ 22:52:12
URL: http://beyondforever.blogg.se/
Postat av: Theresia L. Marissa

Spännande! Sorgligt! Kul! Tråkigt!

Tvetydiga känslor!

2009-03-11 @ 20:29:24
URL: http://theresia-marissa.se
Postat av: C.G.

Se där ja...

:D jag har inte tve-eggade känslor rörande det. Men jag hoppas att alla man brydde sig om och alla de som de man bryr sig om bryr sig om kunde bo i närheten med.. så att ingen behövde känna sig lämnad.



//

2009-03-12 @ 20:16:42
URL: http://magickwithouttears.blogg.se/
Postat av: Theresia L. Marissa

Ja, så hade det varit i den bästa av världar, CeGe. Tyvärr kan jag inte flytta med Johanna ;-) Hoppas att hon blir lycklig i alla fall.

2009-03-13 @ 12:31:14
URL: http://theresia-marissa.se
Postat av: Mamma Melissa

Nej, nu får jag skriva någonting... jag undrar hur du mår... har saknat dig inne på bloggen... både dina inlägg och dina kommentarer inne hos mig...



Hoppas allting är okej!

2009-03-22 @ 16:43:28
URL: http://mammamelisssa.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0