Drömmar om Alaska

Jords och Himmels förspel


Himlen faller ner i form av flingor
Jorden är kall och frusen
Kan inte släppa in honom
I denna stund av vila


Som ett täcke lägger han sig över henne
Täcker henne med sitt vita
Så att hon skall vara varm
I väntan på våren


Så ligger de tillsammans
Över och under varandra
Tills hon åter kan ta emot honom
Och befruktningens tid är kommen



Inatt har snön fallit i små flingor, ner över den spegelblanka isen. Det ska bli intressant att se hur det går på promenaden sedan... Det är inte det enklaste när man har en "anabola-labbe" som tror sig vara en slädhund i Alaska.

Nåja, Eniro har ju beskrivit mig som någon som tycker om vargar och skulle vilja bo i Alaska. Jag måste säga att jag blev ganska förvånad, det är väl inte riktigt vad jag hade sagt om mig själv, men det var verkligen deras beskrivning av mig, kanske har Dina varit i kontakt med dem och vill göra "mamma" lycklig?

Så det är väl bara att ta på henne selen, slänga på mig skridskorna (än har det inte hunnit bli så mycket snö att skidor vore någon bra idé) och låta henne ta mig på de äventyr jag utan min egen kännedom drömmer om.

God morgon! // J

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0