Plågad i natten

Jag hänger ner i tunna svarta trådar från himlen
där änglar gråter över mitt blod.


Natten är tyst. Jag lyckades somna förut. Ska jag vara ärlig så var det inte ens meningen att jag skulle somna. Jag somnar lättast när jag inte har för avsikt att somna, det är konstigt det där. Fast jag säger inte att det gick snabbt för det. Det tog lång tid innan jag somnade även nu. Men det gick smärtfritt därför att jag ju inte ens hade tänkt sova. Hur som helst sov jag inte tillräckligt länge. Varför måste jag vakna?

Mitt blod kokar i den kalla luften,
livet försvagas av värmen och kylan.


Kanske vaknade jag av hunger. Min mage skriker efter mat. Men jag har ingen aptit. Jag har ingen lust att äta. Min mun är torr och vill inte tugga. Den där klumpen i halsen är kvar. Var gång jag sväljer känner jag den åka genom hela halsen ända ner till och med ner under hanlsen, en bit in i bröstet. Sen klättrar den tillbaka upp igen. Jag förstår inte vad det är, den är mycket obehaglig hur som helst, knottrig och stor och jobbig. Men jag borde nog äta, magen tycker det. Jag känner mig så sjuk, jag trodde att jag hade fått magsjuka men det verkar ju inte så. Man måste äta för att orka bli frisk men jag orkar ju inte.

Min själ sipprar ut genom ögonen som tårar,
min kraft tränger ut genom huden som svett,
min vilja som ånga ut i den kalla luften.


Jag känner mig döende. Alla dör vi någon gång så självklart är jag döende. När jag var tretton naglade jag mig fast vid livet, jag ville hinna se allt, uppleva allt, vara barn så länge jag bara kunde, medan alla andra förvandlades till någon slags miniatyrer av vuxna blev jag ett stort barn. När jag blev sexton var livet över. Svartare än någonsin var min blick, om jag ändå hade vetat att det bara var början. Att jag fortfarande kunde ha njutit av livet för det blir ju bara mer och mer avlägset ju äldre jag blir. Jag känner mig döende, inte bara kroppsligt, kroppen är bara lite sjuk, det är jag, inuti, själen, kraften, viljan som... tynar bort.

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0