Svordomar och bak

Jag lyckades inte somna så till slut gav jag upp för att åtminstone en av oss skulle få sova. Jag ringde det planerade samtalet till soc, men å vilken överraskning... "Den ni söker återkommer den trettonde januari" ffs!
Hur många gånger ska jag behöva råka ut för liknande svar? Varje gång jag ringt får jag veta att den jag söker återkommer nästa dag. Och när man väl kommer fram ger de mig ett annat nummer att ringa och säger "Men han är inte här just nu, han har telefontid då och då"
Detta resulterade i ett högt "FAA-AN!"
Min hund Dina vet minsann att det är fult att svära, för hon reagerade på en gång och började morra ilsket. Eller också blev hon lika förbannad på allt strul som myndigheter alltid lyckas ställa till med.

Sedan rörde jag ihop en improviserad deg. Jag bakar sällan, men har börjat baka lite mer det senaste, men så duktig är jag inte att jag kan hitta på egna degar. Men hur svårt kan det vara? Det var i alla fall min tanke, får se hur resultatet blir.
Jag har insett att man ju kan arbeta degen med elvispen, som jag har kämpat tidigare med mina armar! Men det är ju bra träning det i och för sig. Men det är mindre roligt att försöka arbeta på en bänk som är skapad efter mannens mått - alldeles för hög för mig för att jag ska kunna ta i. Så jag drog fram elvispen.
Men vad händer?
Jo, först är bunken jag har degen i alldeles för liten så allt sväller ur den.
Jag byter bunke.
Degen blir inte deg, den blir bara någon slags smulor som gör allt för att hoppa ut ur bunken, så det var ett tiotal gånger jag var nära på att smaksätta brödet med mina fingrar. Ett under att jag inte skadade mig måste jag säga.
Men efter allt krångel står det nu två plåtar med någon slags rågbullar på jäsning.

Nu är det dags för promenad i vårvindarna och regnrusket. Sedan ska bullarna i ugnen.
Men jag har en stark känsla av att detta inte alls är min dag. Så brödet blir väl inte ätbart.
Men vad spelar det för roll, jag fick iallafall svära några gånger...

Fast... nej, jag ska trotsa äckelvädret och alla andra irritationsmoment och bli på gott humör!

Får se om det blir bild på mina rågbullar senare idag. 

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0