Smärta

Smärta är inte alls kul. När det blöder, gör ont, svider och kliar om vartannat är det svårt att fokusera på något annat. Jag håller på att bli vansinnig, för det finns inte direkt något jag kan göra åt det här heller. Värktabletterna jag slukade förut hjälpte inte alls, men det var värt ett försök.

Tur att man har en pojkvän som kan ganska mycket om mycket. Annars hade jag säkert tagit helt fel värktablett med blodförtunnande effekt och det vill man ju inte ha när man blöder heller.

Men det har en fördel upptäckte jag idag. Det håller fokus på självet ganska bra. Håller fokuset från andra jobbiga saker borta. Den senaste tiden har jag känt ett ganska stort obehag av att vistas bland folk, det blir för mycket syn- och luktintryck. Därför har jag litet svårt att komma iväg ut och handla i större affärer m.m.

Men idag gick det utomordentligt bra för jag var fokuserad på obehaget i mig själv istället för allt runtomkring. Så, ja, det finns alltid något positivt att hitta även i det jobbiga...

// J

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0