Kossan Bernie

Kossan Bernie, Bernie....
Eller, vänta nu, var det på engelska det?
Jaha.
C´us I´m burnin´, burnin´...
ja så var det visst....


Det känns som att jag ska brinna upp. Kan inte göra så mycket annat än att bara ligga och vila. Stiger upp då och då och försöker sysselsätta mig men jag blir snabbt bara ännu sämre då, så jag lägger mig igen.
Tycker inte om att inte göra något vettigt alls på en hel dag.

Jag började misstänka att detta nog inte bara har med mediciner att göra. Jag är nog sjuk på riktigt. Det känns verkligen som att jag kokar inombords. Så varm, så dåsig. Så jag tog tempen men den visar bara 35 grader, jag är nedkyld men jag brinner upp. Balanssinnet är inte som det ska.

Jag borde ta mig till doktorn imorgon. Men jag har inte råd med några fler mediciner. Det är inte bara det att jag inte känner för att lägga några mer pengar på mediciner, jag har bokstavligt talat inte råd, jag har inga pengar.
Så vad hjälper det att åka till doktorn? Som tur är har jag ju frikort dit nu, men det spelar som sagt ingen roll.
De kan inte trolla bort sjukdomar, de skriver ut mediciner. Mediciner som kostar. Mediciner som ger en massa jobbiga bieffekter.

Nä, jag går och lägger mig igen och hoppas på självläkning istället.

// J


Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0