Fortfarande morgontrött

Med svullna trötta ögon försöker jag vänja mig vid ljuset därute. 

Ähh, jag skulle ju sova inatt sa jag ju.
Och helt sanningsenligt trodde jag att jag skulle få göra det. Efter några tabletter nersköljda började jag dåsa till och fick goda förhoppningar om att för en gångs skull få vila ut ordentligt.
Men jag låg där, stilla och lugnt och lyckades faktiskt hålla avancerade tankar borta. Koncentrerade mig på mjuka tankar och hade det faktiskt för en gångs skull ganska mysigt vid sänggåendet. Men inte somnade jag för det! 
Jag vaknade strax före klockan 8 och räknade snabbt ut att jag bara sovit i tre timmar igen.

Det har redan gått över en och en halv timme sedan jag steg upp. Vad har jag gjort all den tiden? Försökt vakna. Jag antar att det inte blir bättre än såhär om jag inte går ut på den där inplanerade långpromenaden. 
Sedan får det bli en dusch i mitt mörka badrum och sedan ner till Krg-torget och in på Kraftcentrum och tigga träningskort. (Tack Theresia!) De bjuder tydligen alla arbetslösa invånare i stan på gratis gym och bad på måndagar och torsdagar. Lite konstigt är det att tänka mig att jag skulle börja träna på gym och än värre börja simma! Hahaha, vilket skämt! Men jag ska ge det en chans ändå, varför inte, det är ju gratis och jag har absolut ingenting att göra.

Det roliga är att om inte jag hade ringt till dem först och frågat så hade jag faktiskt gått in på sopförbränningsstationen!! Helt ärligt! Jag funderade över varför i all sin dar sopförbränningsstationen delar ut gratis träningskort till arbetslösa, men jaa jaa... vill de så vill de. Vad pinsamt det hade blivit om jag hade gjort det.
Givetvis är kraftcentrum en förening som aktiverar arbetslösa personer. Jag hade bara ingen aning om att de fanns här på Krg, 50 meter från min dörr...

Äh. Svullna ögon ut i solljuset nu.
Jag ser ut som en nerdrogad slusk.
Tur att jag inte har någon lampa i badrummet så jag slipper se hur jag verkligen ser ut.
Då skulle jag väl inte våga mig ut över huvud taget idag.

Dagen är fin, ta till vara på den! // J

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0