Fast mellan sömn och vakenhet

Det är inte mycket jag hatar, men utan att ljuga hatar jag för det mesta att vakna. I timmar ligger jag i någon slags koma mellan sömn och vakenhet. Det är där jag upplever mitt personliga helvete, torteras tills jag får ont i varje organ i kroppen. Varje yttre rörelse släpper lös tiotals demoner som är ute efter att plåga mig och efter några timmar är jag fullständigt i deras grepp.

Det är ett tillstånd där jag inte kan styra över mina egna rörelser, jag snurrar runt mellan lakanen men det är ungefär allt jag förmår att göra. Någonstans inom mig vet jag att om jag bara kommer upp, om jag bara kan stiga ur sängen, är det snart över. Men jag kan helt enkelt inte. Jag sitter fast.

Varje suck är ett skrik, varje ryck är ett slag eller en spark i väggen, men jag kan inte ens gråta, än mindre skrika, slåss eller sparka. Jag är fast i en sörja, fjättrad vid mina plågor utan att ha någonstans att ta vägen.

Det var bland annat detta jag fick mediciner mot, men hur ska jag kunna ta mig upp, gå till köket, hitta rätt mediciner och ta dem, när jag fastnar innan jag ens hunnit vakna? När jag inte har någon kontroll över mina egna tankar eller rörelser, när min kropp inte alls är min. Så att ta den där medicinen är alldeles för avancerat just då. Och när jag väl har kommit ur sängen är jag längre inte i behov av den.

Det är märkligt hur en fantastiskt mysig sago-dröm plötsligt kan förvandlas till en blodig massaker så att jag vaknar med ett skrik djupt nere i halsen, ett skrik som jag hinner hejda innan den kommer ut. Allt detta bara för att man plötsligt blivit kissenödig mitt i drömmen. Jag antar att det är det jag har att skylla för att mitt uppvaknande blev snäppet värre än vanligt idag, för jag somnade aldrig till ordentligt efteråt.

Ja, snäppet värre än vanligt, de är fortfarande kvar där i skuggan av min vakenhet, svåra att skaka av mig. Men det ska nog gå att överleva även den här dagen. Kanske är idag en sån där dag då jag borde ta den där ångest-medicinen trots att jag kommit ur sängen. Men jag vill inte få huvudvärk.

// J


Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: Dilan Amin

hejhej (:

Vad gör du :) ?



/ Kram!

www.mramin.blogg.se

2009-01-08 @ 16:36:57
URL: http://mramin.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0