Duracell

Jag bara går och går och går, när ska batterierna ta slut och kräva uppladdning igen?

Satt här och var röksugen men gav mig inte. Jag kunde lika gärna röka när jag väl kommit ut igen.
Väl ute blir det inte annat än sniffande av tändargas. Världens sämsta tändare fick jag med mig som vägrar ge ens en gnutta eld i minsta vindpust. Visserligen är det väldigt lugnt i luften idag men jag befann mig på en ganska öppen slätt så minsta vind var kraftig nog att störa. Jag blev grinig och tänkte vända hem, men lät ändå bli.

Jag tränade Dina litegrann och hon kopplade så snabbt och bra att det blev ett sant nöje att vara ute med henne idag. Jag glömde bort både tid och röksug. Korta träningspass, lite bus och lek och träna igen. Hon kopplar snabbt om man bara vet exakt när man ska berömma. Det där med klickerträning är verkligen bra. Inte för att jag har någon klicker men efter att bara ha läst brottstycken om metoden har jag tillämpat det men med röst och gester istället och det är helt otroligt vad snabbt hon kopplar vad det är hon får beröm för.

Jag var visst ute rätt länge. över en och en halv timme i alla fall. Och hade jätteroligt. Pratade om allt möjligt med Dina, riktigt bra terapi det där ju. Nej, jag går inte runt ute och diskuterar med Dina bland folk, men där vi var får man vara ifred med bara träden, vinden, vatten och kråkor som åskådare.

Jag hade egentligen tänkt stanna ute tills jag visste vad jag skulle göra härnäst. Men både magen och lungorna ville hem så det fick väl bli så.

Jag behöver vila. Bara stänga av hjärnan och låta kroppen slappna av. Men eftersom jag inte kan sova och bara får ångest av att ligga och försöka sova, måste jag hitta på någon annan lösning på problemet. Ett tag funderade jag på TV-spel, men det aktiverar för mycket. Sedan kom jag att tänka på film, men film måste man också titta på aktivt. Jag kan inte förolämpa film med att inte koncentrera mig på den. En enda gång har jag somnat ifrån en film och det var under en sömnlös period och under ett filmmaraton utan pauser.

Att slå på TVn och slötitta ... det ... känns så oerhört främmande. Jag har inte tittat på TV sedan oktober någon gång, förutom ett par minuter på nyårsafton. Så vad ska jag göra. Läsning är också för aktiverande. Meditera orkar jag inte göra i timtal. Jag vet faktiskt inte vart jag ska ta vägen snart.

Jag ska nog lägga upp dagen i bild senare. Jag lägger ut alldeles för lite bilder här så varför inte göra ett bildbombs-inlägg? Ja, det ska jag göra. Eftersom jag ändå fotat någorlunda flitigt idag så ska det nog gå bra även om bildernas syfte inte är att vara konstnärliga utan att beskriva dagen. Så ni inte förväntar er en häftig utställning till kvällen hehe.

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: Mir

gogogogo! Fler bilder till världen (eller till mig) ;)

2009-01-17 @ 13:58:05
URL: http://beyondforever.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0