Väderförtrollningen

(håll muspekaren över bilderna för att se kommentarer)

Solen sken under hela morgonen. Jag vet inte vad jag ska göra så jag bestämmer mig för att gå ut med Dina. Men vänta...



Vart tog solen vägen? Jag och Dina letar efter solen Jag är hoppfull men Dina börjar bli orolig för att solen inte ska dyka upp och att jag ska tycka att det blir för kallt att gå ut Uuu, jag blev så arg att jag tappade pupillerna! Ta fram solen, annars...! Ujuj, lugn tjejen! Du har ju solen i ögat! Om jag stirrar lite psykotiskt in i det andra ögat så kanske solen hoppar tillbaka ut på himlen? Jag är ganska duktig på det där, solen kom fram igen och vi sprang iväg på äventyr. Isen ligger envist kvar trots grönskan och solen. I gräset gömmer sig en liten en, osynlig för blotta ögat... ...som förskräckt tittar upp mot monstret som sniffar i närheten, genast sjungs ramsan: Jättetass, Jättetass! Ät inte upp mig! Jag ska trolla bort dig! Så kom det sig att Dina fick en tillfällig sinnesförvirring och trodde att hon var en kringströvande jycke som bor under tågbroar och livnär sig på tågöverkörda kadaver. Men så kom vi till den magiska förisade jättepölen Dina åt en bit utav den och så var hon åter sig själv, men solen gick i moln. 


Ja så kan det gå om man leker med vädret och inte ser upp med vart man går!
Vilken tur att vi hittade den där magiska pölen va?


(Det känns som att jag måste förklara det där med pupillerna. I första bilden där pupillerna tas upp syns pupillerna knappt i bildens naturliga storlek, och i den andra bilden har hennes pupill blivit en ljusboll. Bilden på Dina när hon blev herrelös strövarhund är det .. ja, bilden i större version förklarar varför.. så jag borde med andra ord göra om alltihop och byta till större bilder men det orkar jag faktiskt inte göra.)


Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: Mir

Ja vart tog solen vägen, egentligen? Och grönt gräs???????? wtf? Här är det bara snö och åter snö.

2009-01-17 @ 20:33:41
URL: http://beyondforever.blogg.se/
Postat av: C.G.

Fint att se lite bilder av er sötnosar...

<3

2009-01-17 @ 23:05:22
URL: http://magickwithouttears.blogg.se/
Postat av: Beardis-flocken

Vilken trevlig bildberättelse! Mycket roligt att titta på! - Kramar från oss i beardis-gänget

2009-01-18 @ 14:04:13
URL: http://barfals.blogspot.com

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0