Candoris - den nya modebloggen?

Nu har jag varit och shoppat loss minsann!

Jag trodde att det skulle bli en kort dag, jag och Dina tog en promenad till mammas jobb och väntade på att hon skulle sluta. Sedan trodde jag att vi skulle köra till närmsta uttags-automat så att jag kunde ge henne de pengar jag varit skyldig, och sedan bli hemkörda.

Men istället hamnade vi hemma hos mina föräldrar,
där jag bjöds på mat och kaffe, sedan ringde vi till syrran och frågade om hon behövde handla någonting. Jag hade nämnt mina trasiga skor, att jag verkligen skulle behöva nya. Så mamma körde in till köpcentret så att jag kunde kika på skor.

Jag känner mig som en utomjording.

För jag har ingen aning om vad det finns för affärer där ute. De tog mig till någon ny skoaffär, där det faktiskt fanns ett ganska spännande utbud av skor av alla möjliga slag. Det kändes inte som en helt vanlig skoaffär av någon anledning, men så har jag heller ingen koll på vad de har i de andra skoaffärerna nu för tiden. Hyfsat billigt var det också.

Jag blundade för alla snygga skor som ropade på mig. Jag behöver inga snygga skor.
Jag behöver varma bra promenadskor, så mycket som jag ändå går omkring ute.
Till slut stod jag och valde mellan två par, ett par som var varma, bekväma, billiga och rätt söta. Och ett par som var lite varmare, lite bekvämare, lite dyrare, och inte fullt lika söta. Det fick bli det sista paret trots allt, även om de kostade lite mer och inte var lika fina.

Hur gör de där modebloggarna nu då? Hmm.





Deitex vinterskor, 349 kronor, från Deichmann sko




Så nu behöver jag inte åka till vinterlandskapet i Jämtland i trasiga skor. För trasiga, oh så trasiga, är de! Faller isär när jag går i dem till och med.

Sedan köpte jag två par gardiner, men dem lägger jag upp bilder på när jag fått upp dem i fönstret. Om ni har tur.

Mamma insisterade på att jag skulle kolla efter någon bra vinterjacka också på rean, men jag har ju så många jackor att jag bara slängde några hastiga blickar på dem och struntade i att köpa mig någon ny jacka. Jag klarar mig nog med det jag har, även i Jämtland...

Så, hur skötte jag mig nu då? Ska Candoris bli en modeblogg?

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: C.G.

Ja, idag har vi haft det "friskt"...



Men solen sken iallafall.

2009-01-30 @ 21:23:36
URL: http://magickwithouttears.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0