Breakfast at candoris

God morgon!

Klockan sju gav jag upp försöken att somna, det resulterade ändå inte i annat än ofrivilliga tårar och skumma tankar.
Gick in på toaletten och tänder lyset...tänder lyset...tänder lyset...??? Skit! Jag har inte råd att köpa en enkel liten glödlampa ens!
På dåligt humör som jag är av sömnbrist, fattigdom, hunger, feber och ensamhet (och säkert pms eller nåt också) blev det till att sätta mig pladask ner i mörka badrummet och gråta en skvätt till - för en glödlampa! Jisses...
Går in i köket. Häller vatten i kaffebryggaren. Just ja. Inget kaffe. Jag får väl koka ut vattnet igen då. Och här sitter jag och lyssnar på när bryggaren puttrar och suckar precis likadant som när den faktiskt brygger kaffe. Jag är kaffesugen! Hade jag haft pengar hade jag köpt lite kaffe och kaffefilter idag.
Nåja. Jag kan iallafall äta rostat bröd. Och dricka te. Och röka.
Röka ja.
Det är väl dags att sluta med det där. Men som vi en gång pratade om det på ungdomslinjen; en rökare hittar alltid pengar till cigarretter, det är verkligen konstigt.

Tänka sig. Här sitter jag klockan 07:26 och äter frukost. Helt frivilligt och utan att vara på väg till jobb eller nåt.

Jag har glömt bort varför jag startade den här bloggen. Jag vet bara att det inte alls var för att slänga ur mig en massa ord på det här sättet.

Om någon timme eller så är det dags att plocka fram telefonen igen bara för att få höra "Den ni söker återkommer den 16:e januari." Känns nästan onödigt att ringa ens. Börjat tröttna på att höra den där rösten.

Det simmar en massa små silvriga metallbitar i min kopp. Var kom de ifrån? Jag struntar i dem och dricker upp dem. Jag dricker silverglitter till frukost. Jag hoppas att det inte är farligt. Men vad skulle det göra för skillnad egentligen?

Människans liv är bra meningslöst.

Nu börjar himlen bli mörkt mörkt blå, snart blir det ljust. Går jag tillräckligt länge kanske jag kan hälsa på solen under morgonpromenaden.. fast nu fastnade jag visst i samtal med min kära Theresia, så jag stannar väl inne tills det är dags att ringa och då har solen definitivt hunnit fram till horisonten. Kanske Dina blir glad då. 

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: C.G.

Men hjärtat...



Nu får vi se till att du blir lite muntrare.



hmmm...

Koka ris, stek lotusrotsblandningen och ha på en och en halv dl vatten, en matsked eller två med potatismospulver. Kläm i soya och mys :D

Tror allt finns där hemma, eller?



//Miss you//

2009-01-15 @ 19:59:36

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0