Valrossen i vinterpäls




Man skulle kunna tro att jag är en sån där sent utvecklad tjej
som fick sin mens som 18-åring, men jag var bland de första med att bli "kvinna". Jag vet inte riktigt varför min kropp har stannat kvar i den där puberteten i så lång tid, för om jag fick min mens redan som 9-åring (eller var jag 10?) så borde jag ju vara kvinna nu efter 15 år. Men nej nej, inte då!

Inte förrän nu börjar brösten växa lite, rumpan ta form och mensen bli regelbunden (kanske?), samtidigt som alla mina visdomständer har börjat vakna (måste de komma samtidigt?). Visst vore det väl skönt om jag äntligen slapp alla pubertetiska humörsvängningar och hade en kropp som är lite mer i kvinnlig balans.

Men i en sån här utvecklingsfas blir kroppen helt förvirrad.

Jag har alltid haft mycket god hår- och nagelväxt men det är inte enbart positivt för man har ju hår på hela kroppen och inte bara på hjässan. Och jag hatar att vara hårig! Jag bryr mig inte om andras kroppsbehåring, i vissa fall kan det till och med vara attraktivt, men när det kommer till mig själv är jag nästintill fobisk.
Som för att jävlas har min kropp nu i förvirringen fått för sig att ge mig en massa konstiga mjuka fjun överallt.

Anorektiker kan ju få lagunohår.
Kroppen producerar alltså mer hår på kroppen när den är undernärd, för att hålla värmen. Fast om jag har förstått det rätt så är det inte förrän det är riktigt långt gånget i svälten som kroppen sätter igång med det.
Men det är ju mycket enkelt att konstatera att jag varken har anorexi eller är undernärd av andra orsaker så att jag skulle sakna kroppsfett (det har jag väl snarare i överflöd). Så lagunohår är det ju knappast, men vad är det då?? Jag blir inte riktigt klok på det här fjuneriet!

Dessutom har kroppen samlat på sig så mycket vatten den senaste tiden att jag känner mig som en uppsvullen vattenblåsa som guppar vid varje rörelse. Hur kul är det då? Känner mig oerhört oattraktiv och bara hemsk!

Jag trodde att jag skulle förvandlas från flicka till kvinna, men det verkar snarare som att jag har förvandlats till en valross i vinterpäls :-(

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0