Trötthet och sömn

Jag brukar ju gnälla ganska mycket över att jag inte kan somna, och om jag somnar so kan jag inte sova särskilt länge alls. Sedan, när det kommer perioder då jag faktiskt kan sova, glömmer jag av att glädjas åt det.

Nu är jag i en sådan period. Jag sover nästan helt normalt.
I några dagar har jag faktiskt glatts åt det, även om jag inte har varken pratat eller skrivit om det särskilt mycket alls. Men idag känns det som att det börjar räcka med den där sömnigheten.
Jag hinner ju inte få någonting gjort. Så många timmar av dygnet går åt till att sova, sedan till vakna, vilket går väldigt segt, för att sedan vara vaken i några timmar och sedan sova igen.
Hur hinner folk leva när de sover som de gör?
Jobbar som de gör?
Tar hand om barn som de gör?
Städar och lagar mat och gör allt det de gör?
Offrar folk hela livet åt att jaga klockan på det där viset? Jag begriper det bara inte...
Jag är nog bara väldigt onormal.

Men jag tycker faktiskt om att vara jag, precis som jag är. Jag har ingen lust att bli omprogrammerad till att leva ett tomt liv som styrs av så många andra att man blir förvirrad och lurad till att tro att man har åtminstone ett litet finger med i spelet själv också. För det har man inte. Inte om man lever sådär.

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: C.G.

Omprogrammerad - Usch och fy...



Men det finns de som inte har annat i livet att tänka på, än det som anses viktigt av andra.

Det finns faktiskt de som inte fastnar vid en tanke.

Det finns till och med dem, har jag hört, som trivs med att inte ha kontroll över vad som sker i deras liv.



De litar till ödet och en vriden bild av Gud... Allt för att slippa ta ansvar för sina liv.



Jobba - för att slippa.



Be om hjälp och stöd - för att slippa ta tag i saker själv.



Händer inget - var det inte meningen ändå.



Går allt åt h-vete - Var det någon annans fel, eftersom man inte gjord något för att det skulle bli så.



Så är det de som är de "norbala"...

//C.G. - with love

2009-02-05 @ 07:10:17
URL: http://magickwithouttears.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0