Vintervår

Ja, den kom ju hit. Jag sa ju februari-mars-april. Vintermånaderna har förskjutits med två månader. Men kanske inte i ljus räknat i och för sig. För solen är onekligen vaken längre för var dag som går nu. Men vitt är det.

Idag vill jag inte riktigt vara med. Inte kan jag gömma mig bakom gardinerna för det. För de är ju genomskinliga så jag skulle ju synas lika bra ändå. Lika bra att dricka upp kaffet och gå ut och leka i snön som låter så blöt då den faller mot fönsterbräcket. Det är bra för då kan jag testa hur mina skor reagerar på blött också innan jag hamnar uppe i Jämtland. Allt handlar om Jämtland i min värld. Allt jag gör, gör jag för ett landskap som jag inte känner.

Morning has broken dansar runt i mina hörselgångar och jag tycker nog att livet är helt okej. Det kan inte alltid vara på topp, livet kan ändå vara mysigt.

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0