Sandtjuven slår till

Hallo lieblings!

Heute ich bin auf Energi gefüllen!

Jag leker att jag kan tyska numera, verkar det som...
Språket har fallit i skamlig glömska, jag som brukade titta på tysk tv och imponerades av mig själv för att jag inte ens lade märke till att det faktiskt var tyska och inte engelska eller svenska de talade. Jag är jättesugen på att liva upp kunskaperna i språket igen...

Stackars barnen kanske upptäcker idag, eller kanske inte förrän på måndag, att det fattas sand i deras sandlåda. Inatt klädde jag mig svart som natten och drog på mig rånarhuvan. Med min lika svarta medhjälpare smög vi bland skuggorna och fyllde en hel svart säck med sand och släpade hem.

Nejdå, fullt så allvarligt var det kanske inte. Visserligen fyllde vi en svart påse med sand från en sandlåda, men det var en hundbajspåse och ca 0,5 kg sand och inte mer. Det kommer ingen sakna. Och givetvis hade jag ingen rånarhuva på mig och var faktiskt för en gångs skull inte ens svartklädd!

Så varför i all världen går jag ut och snor sand? Ja det kan man ju fråga sig... Jag var inte full, så det var ingen fylle-idé. Några av er kanske vet varför. Men orsaken avslöjar jag vid ett senare tillfälle. Jag vet hur det ser ut på bilden men NEJ, det är inte hundskit, det är sand, helt säkert!


Bevismaterial 1


Idag ska jag som sagt hem till lilla stjärnögat. Innan dess kommer jag att publicera inlägget med den spännande femte sanningen som roar mig så enormt att jag hoppas att ingen av mina läsare missar det. Inget helt barnvänligt inlägg men min blogg är inte heller särskilt barnvänlig hehe.

Summan av det här inlägget är att detta bara är en teaser. Så knasig är jag. Men man gör vad man kan för att roa sig själv i den trista vardagen (jo, jag tror att det är lördag idag men var dag är en vardag i mitt liv)...  Så nu har ni två saker att se framemot att få läsa, och jag har två saker att se framemot att få publicera: En het sotarhistoria och en förklaring till varför jag snor sand av barnen!

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: C.G.

hehe... jag vet jag vet...



Du skall göra en liten liten ökenmodell :D:D:D

2009-02-28 @ 13:46:15
URL: http://magickwithouttears.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0