På varje gren

På varje gren i trädet sitter en fågel.

Mycket viktigt att jag talar om detta för er.
Jag har ingen aning om varför, och från början var det inte bara en fågel vilken som helst, utan en talgoxe. Men sedan blev det en rödhake, eller en sparv. Så jag nöjer mig med att säga fågel.

Detta spökade nämligen i mitt huvud hela natten. Jag var på väg upp var gång jag vaknade enbart för att få skriva ner den meningen i den här bloggen för det var uppenbarligen mycket viktigt att jag skulle tala om det för er, men nu har meningen bakom det hela försvunnit helt.

Varför? Varför var det min första tanke alla hundra gånger jag vaknade till medvetande? Du som vet får gärna tala om det för mig. För det var mycket viktigt. Jag kröp runt på trädgrenar men i änden av varje gren satt där ju en fågel.

Kanske finns det inte plats för fler fåglar?

... Kanske får jag inte plats?

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: Mir

Det finns alltid plats för fler fåglar.

Alltid plats för dig.

2009-02-17 @ 13:31:54
URL: http://beyondforever.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0