På väg

Åh, jag sitter i en lyxbuss med både ström och internet. Bussen är så stor som en buss enligt reglementet får vara, med kaffeautomater och världens skönaste stolar med benstöd och gott om utrymme. Lyxigt värre, och billigare än så här blir det heller inte om man inte satsar på sista minuten-resor eller försöker vinna resor på tradera eller nåt sånt. Schysst.

Jag märker att jag har lärt mig att stänga in mig i en bubbla på ett helt annat sätt nu. Jag behöver inte bli påverkad av alla människor runtomkring om jag inte själv vill det, och samtidigt är jag ju nästan social. Pratar lite smått med killen bredvid. Funderade en stund på att se på film med honom men det hörs för dåligt så jag satte igång min egen dator. Dessutom har jag småpratat med tanten som sitter på andra sidan om gången, hon verkar nervös och förskräckt över dessa fyra laptopar som vi ungdomar dragit fram runtomkring henne haha.

Antagligen kommer jag att vara smått rastlös här så det kan hända att det blir några blogginlägg till. Vi får väl se. Känns skönt att vara på väg hem nu. Hem till mitt. Där jag har alla mina saker och kan göra som jag vill. Inte för att jag inte fick göra vad jag ville hos C.G. eller Nena, men man har ju inte allt man behöver för att göra vad man vill när man inte är hemma, så ja, det ska faktiskt bli skönt att komma hem, om än ganska tomt.

Nu har jag förresten bevisat för mig själv att jag verkligen inte är åksjuk. Det är resesjuka jag har, det är när jag inte vet var jag ska hamna eller hur det kommer se ut på vägen där jag åker som jag blir dålig. Nu när jag vet vad som väntar är det inga problem alls med illamående. Lyckades hälla i mig kaffe, juice och åt en stor kaka i Stockholm i väntan på bussen. Så där fick nig som tror att jag är åksjuk!

Hoppas ni har det bra allihop! Vinka om ni ser en stor lyxig grå buss fara förbi!

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: C.G.

Den bussen vill jag också åka med..



//

2009-02-23 @ 22:58:04
URL: http://magickwithouttears.blogg.se/
Postat av: C.G.

Vill åka den bussen med, verkar mysig.. med tanter och allt ;-)



//

2009-02-23 @ 22:59:42
URL: http://magickwithouttears.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0