När änglar dör

Jag öppnar paketet med spänning och får upp baksidan av boken först. Där står med stora bokstäver följande:

Jag är Satan.
Det här är min berättelse om hur allting egentligen gick till.

Jaha, tänker jag. Jag som var helt säker på att det hade med änglar att göra. Men så vände jag på boken och ser bokens titel, När änglar dör (Författare: Andreas Roman). På den vita bakgrunden står ett enkelt stort svart upp-och-nedvänt kors och vid den flyger en änger med blödande vingar.

Åter på baksidan läser jag detta:

"De fallna änglarna rasade fram över världen med brinnande svärd, och förblindade av hat jagade de människorna som skräckslaget flydde för sina liv. Det var som en skoningslös slakt och människorna gjorde inga försök att försvara sig. Hur skulle de kunna värja sig mot änglars raseri?"

Den gavs tydligen ut första gången 2001 men detta är en omarbetad utgåva från 2007.

Jaha. Ja, det tyckte jaget för två år sedan att jag skulle läsa, så jag får väl göra det nu då. Och jag tycker nog att det verkar litet spännande också.

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: Theresia L. Marissa

Oj det låter verkligen skrämmande!! Jag skulle nog inte våga läsa den... Du får berätta om den sen.

2009-02-11 @ 06:56:39
URL: http://theresia-marissa.se
Postat av: Theresia L. Marissa

P.S. Du har ju inte alls skrivit in dig på barabamba som du lovade mig! Johanna, vi har ju pratat om den här återträffen i typ 10 år! ;-)

2009-02-11 @ 08:28:32
URL: http://theresia-marissa.se

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0