Kärlek i gryningen

Snart kommer gryningen
Nu är jag äntligen på väg hem till din famn

Snart kommer gryningen
Snart ska jag äntligen få ligga på din arm
Snart ska jag äntligen få vila i din famn

Snart kommer gryningen
Snart ska jag äntligen få sova på din arm
Snart ska jag äntligen få drömma i din famn

Älska mig nu, när gryningen kommer
och skyarna blänker som slöjor av guld

Älska mig nu, när allting står stilla
denna magiska stund just då solen går upp


(fritt ihopsatt av mig med delar ur "Ensam i gryningen" samt "Älska mig nu" av B. Afzelius)

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0