Julklapp

Nu när jag ska resa hittade jag en perfekt överraskning till mig själv - från mig själv.

För mer än två år sedan köpte jag en liten bok till mig själv, slog in den i julklappspapper och lät den vara. Planen var att jag skulle glömma vad det var för bok och den kommande julen efter att jag glömt vad det var för bok, skulle jag öppna paketet.

Nu har den dagen kommit. Jag vet att det hade någonting med änglar att göra men mer än så har jag ingen aning om vad det är för bok. Kanske handlar den om änglar. Kanske är det bara någonting med ängel i rubriken. Det återstår att se. Men inte än.

Givetvis väntar jag inte till nästa jul med att öppna den, utan till strax före resan. För nu är jag i ett behov av små roliga saker att se framemot som ska göra den långa resan lite mysig och trevlig istället för att vara så nervös inför den. Jag lider nämligen av lite resskräck och mår mycket dåligt av att resa.

När jag var liten kunde jag aldrig äta någonting under resorna till Finland och det har hållt i sig till mitt vuxna jag. Detta är ju dessutom första gången jag reser någon längre sträcka helt ensam utan sällskap. Men det ska nog gå bra.

Hur som helst är det mycket trevligt att vara jag i sådana här lägen, när man behöver uppmuntran och av en slump hittar ett paket som jag gjort i ordning till mig själv. Hihi. Visst är jag lite söt ändå?




Vad vad vad är det som gömmer sig där? Jag är faktiskt riktigt nyfiken!


Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0