Gravid?

Nu är det den tiden i min cykel igen. Ni som känner mig vet att det händer minst 7 gånger om året att jag får för mig att jag är gravid. Det är faktiskt inte roligt att ha den här graviditetsnojan som förföljt mig i X antal år. Och inte blir det bättre av alla symptom som större ömmande bröst, illamående, yrsel, mensvärk utan mens och allt vad det varit genom tiderna.

Men nej då, den här gången är jag inte ens nojig.
Jag är så van vid det här att jag när jag väl blir gravid inte ens kommer märka av det förrän ungen kommer ut.

Idag har jag roats av mig själv
, delat upp mig i två stycken nannor, den ena i kroppen och den andra utanför.

Tänk att man kan fastna så under täcket
när man lägger sig efter att solen har gått upp! Vi lade oss ovanligt tidigt igår och jag var uppe ännu tidigare idag än vad jag hittills varit här, vart ute och gått en liten runda vid 7 när alla andra sov bort denna söndagsmorgon.

Men sedan blev jag ju lockad tillbaka in i värmen under täcket av ett vackert ansikte som blev bländat av solen och där slocknade jag. Och vaknade men satt fast en god stund. Såg mig själv fastbultad i en bergsvägg med en järnögla kring låret, inte konstigt att jag har så ont om jag sitter fast sådär heller...

När jag väl kom upp var jag ett hormonellt vrak.
Att så enkla saker som att bre en smörgås kan vara så hemskt jobbigt! Jag skulle öppna margarinpaketet och folien gick sönder och jag blev helt frustrerad av det och struntade i smörgåsen en stund och klängde på killen istället. Sedan brast jag i gråt helt utan anledning. Var det på grund av folien eller var det närheten som gjorde mig så liten och skör?

Jag vet faktiskt inte alls vad som tog åt mig men det var ledsna tårar. Den där andra delen av mig som var utanför mig själv fnittrade förstås åt det hela, det är inte riktigt klokt att jag blir såhär av lite hormoner som busar runt i kroppen. Ojoj, stackars pappan till mina barn den dagen (om) jag blir gravid, hur kommer jag inte vara då, om jag är som jag är nu bara av lite PMS eller vad det nu är som händer med mig?

De gånger jag blivit sån här och insett att jag faktiskt inte är gravid
har jag tagit för givet att det är PMS och att mensen kommer snart, men den här gången låter jag mig inte luras av det heller. Jag kan åtminstone inte förvänta mig att den skulle ha blivit såhär ordentligt regelbunden, men det återstår väl bara att se.

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: C.G.

Din överskrift kommer ge mig problem ;-)



//C.G.

2009-02-15 @ 14:58:36
URL: http://magickwithouttears.blogg.se/
Postat av: Johanna

C.G.

Äh, du visste att jag var graviditetshypokondriker när du tog mig till din så ett sånt här inlägg kan inte ha kommit helt oväntat heller :P

2009-02-15 @ 15:04:39
URL: http://candoris.blogg.se/
Postat av: sandra

hur sen är du?

för jag är sen för första gången och har gjort två test som visats negativ men nu har det gått ytterligare en vecka (fyra allt som allt) och jag börjar bli tveksam nu. spec. då mina brösta börjar ömma då dom inte har gjort det på över ett halv år :P

2009-02-15 @ 17:17:34
URL: http://sandraliksom.blogg.se/
Postat av: Theresia L. Marissa

Nu har jag ändrat och grejjat och haft mig med detta satans firefoxproblem... hehe. så när du får tid kan du väl göra ett nytt besök på min sida men nya ögon ;-) Den ser fortfarande bättre ut i explorer, men men. Jag fattar inte varför det blir så stora mellanrum mellan länkarna i menyn i firefox, och varför bli länkarna LILA?? efter besök... Blä.



Jaha, grattis till graviditeten igen ;-)



Appropå sandras inlägg här skulle jag vilja säga till henne att det kanske är värt att kolla med sjukvårdsupplysningen eller nått om råd, för om man inte brukar ha onormal mens men att den plötsligt upphör samt att grav testet visar neg, kan det ju faktiskt vara nått annat lurt på g.

2009-02-15 @ 22:05:15
URL: http://theresia-marissa.se
Postat av: Mir

Ah, nu läste jag att du delat dig i två nannor mer än vanligt. Ibland borde jag verkligen läsa din blogg innan jag säger något på msn. yes.



men du känns inte gravid hjärtat,det kan mkt väl vara månens rörelser som gör dig sådan.

2009-02-15 @ 22:40:46
URL: http://beyondforever.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa

Graviditetssymptomen kommer inte på mig förrän efter typ 8 veckor... alltså två månader utan mens typ...



Nu kom de ju lite tidigare eftersom det inte var så länge sedan sist... herregud, vilken gravid kvinna har liksom mjölk i vecka 6? Nej, händer ju inte... om man inte är attans snabb på att utvidga syskonskaran... som vi.



Håller tummarna för att din noja en dag inte bara är en noja...;.)

2009-02-16 @ 11:46:55
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0