Duktiga lilla jag

Jag är mycket duktig på att inte göra det jag ska. Imorgon åker jag till min pojkvän och vet inte ens hur länge jag stannar så jag bör väl ha en del packning med mig... Och har jag packat? Nej, inte nåt. Duktig jag.

Istället har jag suttit här hela natten och lärt mig varför en så stor del av alla tjejer är så oerhört modeintresserade. Jag börjar förstå den där lockelsen i det hela. För nu jag har börjat hitta min lilla oas av kläder och annat som får mig att tappa andan, dregla över tangenterna och väcka grannarna med höga tjut av förtjusning, lilla rara tystlåtna jag!
Jag börjar nästan bli beroende av att läsa om olika kjolar och drömma mig bort bland korsetter och halsband och blusar och toppar, så jo, nog kan man säga att jag inatt har lärt mig någonting nytt om modehysterin.

Eftersom jag har varit så duktig inatt och varken sovit eller gjort någonting annat av allt som ska göras före resan så har jag fullt upp idag.
Jag ska diska det enorma diskberget jag lyckats samla ihop under den senaste tiden, lämna av Dina hos hundvakten (Tack D för att du ställer upp!) och försöka klämma in en tid för fika och umgänge där, sedan åka buss till hemstaden igen, handla lite färdkost, tjata till mig en resväska (och hämta den), hämta ut biljetten som killen tyckte att jag skulle göra redan idag, packa, färga håret, och så hade jag dessutom tänkt klippa mig också (jag klipper mig själv så jag har ju ingen tid bokad) men det hinns helt enkelt inte med så jag får nöja mig med att göra ett trashårsintryck på Världen Utanför.

Dessutom måste jag lyckas få lite vila någon gång också, eftersom jag inte sovit inatt och jag lär ju inte kunna sova nästa natt heller då jag kommer vara för nervös, och även om tågresan tar 11 timmar kommer jag inte att kunna sova under resan heller för jag kan helt enkelt inte sova bland folk, såna tokigheter lämnar jag åt andra att sysselsätta sig med. Ojoj. Mycket typiskt mig att lämna allt till sista sekund, men jag kommer ju åtminstone inte vara alltför nervös om jag ska flänga runt på det här sättet idag.

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0