Bland snökullar och sparkar

Så, nu har jag nog vaknat lite ur det där töcknet jag befunnit mig i idag. Jag är fortfarande inte riktigt mig själv, men jag antar att det fortfarande är resan som spökar i huvudet på mig.

Jag kan säga att jag redan på tåget från Stockholm kunde börja få en aning om att det inte bara är de två Jämtlänningar jag känner sedan tidigare, som är sådär underbart mysiga. Jag satt på tåget och lyssnade på dialekter och samtalsämnen och tyckte om vad jag hörde.

Jag slocknade ganska snabbt när vi väl hade kommit hem till killen, inte så konstigt med tanke på hur länge jag varit vaken, men en liten bild av staden fick jag redan på vägen hem då vi gick istället för att ta bussen. Det första, förutom det uppenbara att här är en hel massa mer snö än hemma, var att det inte är platt. Man går ju nästan inte alls på en plan yta, utan vart man än går så är det mer eller mindre antingen uppför eller nerför. Det ger en helt annan atmosfär faktiskt jämfört med platta hemstaden.

Igår gick vi ner till centrum. Även det mycket trevligare än i hemstaden, även om man räknar med den "forna" staden då allting fortfarande fanns i stan och inte hade flyttat ut till köpcentrat. Allting är mer utspritt här så det gav ett mycket större intryck även om det är lite mindre befolkningsmängd här. Jag är visserligen inte så förtjust i storstäder, och att man får ett större intryck av den här staden är ju både bra och dåligt.

Vi gick runt lite här och var, sedan mötte vi Mir och mannen hennes över en kopp latte. Jag har allt som oftast litet svårt för att vara så utåtriktad när jag är ute bland folk, särskilt om jag ska umgås med fler än en person i taget, dessutom var jag fortfarande (och är uppenbarligen även nu) sliten efter resandet så jag var väl mer än bara lite nervös över att dras in i en social situation sådär, men det gick ju fint. Mysiga, trevliga, fina att vila ögonen på.

Det första mitt hår (ja, mitt hår har ett eget medvetande) reagerade på var kylan i kombination med ett hemskt schampoo. Bara någon dag före avresan var jag och handlade och kom på att jag ju inte har något schampoo hemma, så jag var tvungen att köpa det som fanns - och då fanns det bara ett märke med lite olika lukter att välja mellan. Skitschampoo som trots allt fungerade någorlunda hemma. Men här började håret bråka nåt otroligt med mig. Det tyckte nog att det borde räcka med en plåga åt gången.

Så idag kilade vi ner till affären här bredvid och införskaffade bland annat nytt schampoo. Jag var smart nog att ta med min kamera för jag ville kunna visa lite snöbilder för er. Utanför affären stod inte bara en spark utan tre vid cykelstället, en stor mysfaktor att se dem lite här och var.





Annars har vi bara tagit det lugnt idag, jag har som sagt varit litet konstig och frånvarande men nu har vi ätit god mat (jag får väl återigen skryta med att jag har en pojkvän som är duktig på att laga mat), druckit litet vin (ojoj, rött dessutom - utan att det ens resulterade i huvudvärk! Återigen creds till mannen i mitt liv) och sett på ett par serie-avsnitt. Och jo, håret mår nog minst lika bra som jag själv nu.

Trevlig kväll på er, ta hand om varandra! // J

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: Mir

Hehe torr luft här, håret blir tokigt ganska omgående. Om du vill kan jag kolla om jag har något vintershampoo kvar?



Fina du.

2009-02-11 @ 22:25:12
URL: http://beyondforever.blogg.se/
Postat av: Theresia L. Marissa

Ojoj. Man kan säga att min sparkvision var som en sanndröm ungefär... :-D

2009-02-13 @ 05:35:34
URL: http://theresia-marissa.se

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0