Bland skärmar

Här sitter jag mellan två dataskärmar och försöker föra över filer från ena datorn till den andra. Inte det lättaste då den ena datorn är så modern att den inte vet vad en diskett är, medan den andra inte har någon aning om vad varken cd-brännare eller usb-minne är.

I snart ett år har jag försökt koppla ihop dem och genom ett nätvärk föra över filerna, men inte heller det känner den gamla datorn till. Visst borde den göra det, men jag får bara inte till det.

Men så har man ju den där smarta pojkvännen som hittar lösningar på allt. Så jag kan koppla in min digitalkamera till den gamla datorn, föra över filer till den, sedan koppla in den till den nyare datorn och på så vis flytta filerna. Men det går segt när man har ett helt liv i en dator och kameran inte rymmer särskilt många filer på en gång.

Så idag är inte inspirationen på topp, kanske hittar jag något vettigare att skriva om senare ikväll. Det borde jag nog få när jag rotar bland minnen på det här viset.

Ha en fin kväll alla där ute! // J

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: Anonym

Hihi... smarta pojkvännen



EgoBoost :D

2009-02-02 @ 20:14:10

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0