Vårdesign

Nu har jag ändrat en del i den här bloggen som ni ser. Såhär får det se ut ett tag nu. Tills jag tröttnar igen *s*

Det här med att ändra på sidan resulterar ju alltid i en hel del svordomar och irritation för att sedan sluta med en lättnadens suck - förhoppningsvis.

Som ni ser är sidhuvudet inspirerat av våren. Eftersom jag inte har några ordentliga bildredigeringsprogram (jag föredrar Illustrator) så fick jag fixa ihop den i Paint! Haha..

När den väl var klar uppstod problemet med att få upp den på sidan. Min dator är dum och sjuk och full (ja, jag börjar misstänka att den har allvarliga alkoholproblem..) så har jag inte plats med några nya program - vilket har gjort att hemsidan blivit ståendes utan uppdateringar eftersom jag inte har något ftp-program som behövs för att lägga ut nytt material. Det är också där jag lägger material till den här bloggen, och som det nu var så kom jag alltså inte åt att lägga upp sidhuvudet där.

C.G. gjorde tappra försök att ordna en plats för mitt sidhuvud men det funkade av någon anledning inte. Men tack ändå, kära! Men det var nästan lika bra det för efter att jag faktiskt lyckats knöka in ett ftp-program i datorn trots att den gnäller om att den inte har plats för mer, så uppstod problem nummer tre: Jag var tvungen att göra om hela bilden så jag hade ändå inte kunnat använda den som du så snällt erbjöd en plats hos dig...

Eftersom jag tänker på Er, mina besökare och läsare, och är medveten om att alla har litet olika skärmupplösnings-inställningar, så brukar jag föredra att bestämma storlekar på mina sidor i procent istället för i pixlar. Det innebär att om jag har ställt in 50% på en spalt så är den alltid 50% av vad som får plats i fönstret, oavsett hur stort eller litet det är. Men blogg.se har av någon anledning förstört alltihop, för spaltstorlekarna går att skriva i procent, men INTE bilder. Och det gör mig så förbannad.

Så på grund av sidhuvudets storlek, (som jag fick göra litet mindre för att passa så många skärmar som möjligt) har jag nu satt fasta pixlar på både innehålls-spalten och menyn. Det innebär att den som råkar ha mindre skärmupplösning kommer att ha litet problem med att läsa min sida. För det ber jag om ursäkt. Men jag har åtminstone kämpat länge och väl just för eran skull, så bli inte alltför irriterade på min sida...

Förutom dessa problem blir det ju alltid litet annat tjafs när man börjar meka med sidor, men det är inte värt att ta upp här. Jag nämner det bara för att det var så fruktansvärt irriterande, jag slet mig i håret och ville slå hål i datorskärmen - men ja. Den där sucken infann sig till slut, en suck av lättnad och befrielse. Nu är jag klar för den här gången. (bortsett från ännu mer "lite småpill" som kommer att göra mig irriterad igen, haha!)

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0