Våra fiender

Dina (min hund) har en helt egen åsikt om vilka som är våra vänner och vilka som är våra fiender.

Gubbar som viftar med hoprullade tidningar eller promenadkäppar och är beredda att slå min Dina när hon blir så ivrig och vill hälsa på allt och alla, ja dem är hon inte rädd för.

Inte reagerar hon på att jag blir skitförbannad på de där gubbarna heller. Hon älskar helt enkelt alla människor, även dem som är lite hotfulla. Ja, jag kan förstå att det finns hundrädda människor, men att lyfta upp föremål i avsikt att slå när jag faktiskt har kontroll över situationen och ser till att Dina inte kommer ens i närheten av dem (inte minst av rädsla för att de ska smälla till henne), ja det gör mig riktigt förbannad ibland. Skulle de slå min hund bara för att hon tittar på dem .. uh, jag vet inte vad jag skulle göra.

Dessa är hur som helst i Dinas ögon kompisar.

Men hon har några få fiender också. Räven och dammsugaren. Räven är ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa, men dammsugaren ger mig många goda skratt. Vill du också skratta kan du läsa om dammsugarskräcken på Dinas blogg!

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0