Bara fötter

Tidigt på eftermiddagen begav vi oss iväg på äventyr, jag och min vovve Dina. Det blev så varmt att min långärmade tröja snabbt fick gömma sig i den medtagna väskan istället. Dina var svårhanterlig, solen värmde, jag var på "lite" dåligt humör (grinig och ilsken som en nyvaken geting var jag snarare än bara på lite dåligt humör...) och väskan flängde som den ville så det var ingen rolig promenad. Jag gick muttrande förbi alla andra som var på lekfullt humör och sprang runt i bara överkroppar i sina trädgårdar, hoppade i studsmattor, låg och solade eller utförde trädgårdsarbeten. Men fram kom vi ju till slut.





Skorna åkte av på en gång och då flög nästan allas skor och strumpor av. Man är tydligen inte helt dålig på att påverka omgivningen med sina handlingar .. hehe.

Här är en bild på mig och bästis-systerdottern när vi göttar oss i solstolarna, som jag fick lov att publicera här: 


   



Dina hittade i vanlig ordning en så stor pinne att den inte ens fick plats i en bild så jag gav till slut upp och tog en närbild istället. Senare när hon busade med barnen ylade hon till mitt i ett språng, högst upp i luften. Sedan haltade hon en del så hon sträckte väl bakbenet eller också fick hon en stukning. Det blev nog inte så illa som det till en början såg ut som, men vi valde ändå att få skjuts hem istället för att gå hela långa vägen tillbaka.





Det grillades och jag gjorde premiär för mitt fiskätande med familjen, jag förväntade mig nästan någon tråkig kommentar från min pappa men ingen sa någonting som gjorde ätandet svårare än det redan var.

Trots att vi andra sprang runt barfota klampade systersonen runt i sina stövlar och gjorde vettiga saker medan vi andra latade oss i solen. Han grejade en hel del under den nybyggda trappan och hittade en fågelvinge och skruvar och annat intressant. Armbandsuret fick han av påskharen idag.



Och så slutligen en fin bild på en vacker påsktjej:




Till barnens mammas blogg hittar ni här

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: Mir

Ja, som jag skrev så är inte direkt tystnaden ett skydd längre. ;) Jag har blivit aldeles för trött för det .

Men jag hopaps du har rätt Kära.

2009-04-12 @ 01:20:55
URL: http://beyondforever.blogg.se/
Postat av: C.G.

En relativt mysig dag då :-D...



Fint att ni fick skjuts, det är ju trots allt en bit att gå med en sträckning.

Hälsa de andra. <3



//C.G.

2009-04-12 @ 09:46:20
URL: http://magickwithouttears.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0