Tjejsnack: Kärlek

Tjejsnack #3

Kärlek




1. Berätta om din första kärlek?

Oj. Jag vet faktiskt inte säkert. Jag var en sån där flicka som blev kär, riktigt ordentligt kär redan som liten. Antagligen föddes jag kär och blev förföljd av passionen genom resten av livet..? Nåja, jag får väl försöka komma med ett svar ändå, även om jag är lite osäker på om han var den första.
Kristian hette han, vi gick hos samma dagmamma - detta var alltså före förskoletiden redan. Han lärde mig att äta äppelskal. Jag hade dittills varit väldigt petig och åt bara skalade äpplen men medan dagmamman stod och skalade äpplen till äppelpaj stod han där och åt upp skalen och jag som ville bli omtyckt måste förstås också tycka om äppelskal, så det var bara att börja äta dem... Vi hade till och med en "date" på min födelsedag. Mina föräldrar var aldrig riktigt för det där med att ta hem killkompisar, men han fick komma på min födelsedagsfest och han var så fin i kavaj och allt! Jag blev bjuden på kalas hos honom - det var massa tjejer där, jag blev svartsjuk och snart var kärleken någon annanstans.


2. Vad är kärlek för dig?

Kärlek är så mycket mer än bara den som finns i parförhållanden, men jag begränsar mig väl till parförhållande-kärleken i det här svaret då... Kärlek är tillit, gemenskap, vilja, åtrå och så mycket mycket mer. Hur beskriver man någonting som kärlek i ord? Det är så mycket mer än den där första förälskelsen och ändå är den inte helt olik just den.

3. Vad är det mest romantiska någon gjort för dig?
Hmm.. svår fråga, det är ju så mycket! En gång lades jag ner i en bädd av rosor. Klychigt värre.


4. Hur ser ditt drömbröllop ut?
Eh. Jag är nog ingen brölloppstjej men ska man drömma och leka i fantasin skulle det nog vara ute i skogen i någon öppen glänta på sommaren eller en fin solig höstdag med naturen som ett centralt tema. En avslappnad "alv-inspirerad" d.v.s. naturnära klänning, löst hår med små små blommor i här och där, och givetvis med det viktigaste av allt: Mannen som inta kan vara någon annan än kära C.G.

5. Är du kär nu?

Oh ja, heligt! Här är en sida tillägnad vår kärlek, som tyvärr uppdateras alltför sällan, men vi har ju hela livet på oss!



Frågorna kommer från Tjejsnack


Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: Theresia L. Marissa

Ja det är verkligen skitsvårt att svara på vad kärlek är. Det är en varm känsla.



Och appropå inlägget innan detta; Jag vill absolut hinna träffa dig innan du åker. Vi får styra upp det snart. Det är konstigt att man ses så sällan trots att vi inte bor långt ifrån varandra. På ett sätt tror jag att det också har att göra med att man efter att man fått barn liksom förflyttas till en annan värd...



Svar: Aha... jag missuppfattade dig med pollenet lite ;-)



Kramar <3

2009-04-28 @ 11:55:09
URL: http://www.theresia-marissa.se
Postat av: Linda

Kärleken är underbar i alla former.



Men jag tycker det är svårt att beskriva kärleken. Den kan se så olika ut. Min kärlek med min man skiljer sig väldigt från den kärlek jag delar med mina barn osv.



Hoppas du haft dig en härlig vecka än så länge Kram

2009-04-28 @ 15:20:44
URL: http://www.blogg.mustica.se

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0