sms-inkorgen svarar på allt

Det här hittade jag på Theresias sida:

1. Ta fram din mobil.
2. Bläddra i din inkorg för sms.
3. Stanna när du räknat till 10 och skriv första meningen som svar på frågan i listan här nedan.
4. Gör likadant på varje fråga. Fortsätt att räkna till 10.
  • Vad skulle du säga om din make var otrogen mot dig?
    "Haha, nyss skällde en hund utanför."
    Hundar vet allt + jag kan hundiska = inget kan hållas hemligt från mig för jag är plare med hundarna.
  • Vad säger du alltid till din bästa kompis?
    "Den här utsikten skulle ja gärna delat med dig..."
    Visst är jag väl gullig mot min bästa vän?
  • Vad är det första du säger när din kompis blir påkörd av en buss?
    "Numerot on 0771-280029 a-kassalle 12.30-14.30 ja 08-78680000 växel 8.00-16.30"
    Ja, kompisen blir ju säkert arbetslös och kommer behöva hjälp från a-kassan...
  • Vilket sms blev du mest berörd av?
    "Du försvann."
    Klart man blir berörd, det indikerar ju på att man är saknad.
  • Vad säger din mamma innan du går och lägger dig?
    "Har du skrivit ner detta?"
    Inte så konstigt då att jag skriver så mycket, som fått höra det som sista frasen för dagen under hela min uppväxt...
  • Vad skulle du skrika om du vann en miljon kronor?
    "Minula onikävä sinua johnna milon saan tula yäksi ja tehä piomas poti"
    översättning:
    "Ja saknar dig johnna nä får jag koma och sova uöver och göra piomas poti" (svårt att översätta stavfel men de är viktiga!)
    Ja visst måste man fira en miljon med pyjamas-party! Det görs bäst genom att sova över hos det saknade självet. Med pengar i fickan tappar man nog sig själv litegrann...
  • Vilka ord skulle du säga till Gud om du trodde på honom?
    "Ok..."
    Är det tveksamhet eller absolut lyhördhet? Svårt att avgöra när man inte hör tonen i det där.
  • Vad vill du höra mest av allt?
    "Hej Johanna!"
    Ja, jag tycker om när folk tilltalar mig vid namn då och då.
  • Vad skulle du säga om du fick MVG i alla ämnen?
    "Hej gumman!"
    ...Allt är som vanligt, inget nytt att berätta för alla vet ju redan hur duktig jag är :-P
  • Din romantiska replik?
    "Tänker oavbrutet på dig min älskade."
    En sån romantiker är jag hihi.
  • Vad skulle du säga om du blev bestulen?
    "Du är ljuv."
    Jag hade förstås saknat mig själv så mycket efter att ha tappat bort mig när jag vann den där miljonen att jag bara blev tacksam för att någon tog pengarna ifrån mig så jag slapp sakna mig själv nåt mer...

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0