På väg åt rätt håll

Ibland är man på väg åt rätt håll. Man känner det intensivt, hur allting liksom pekar åt rätt riktning och det är också ditåt man styr sina fötter. Allt man skapar är skönt och vackert, man är tillfreds med sig själv och älskar sig själv för att man vågar vara sann mot sig själv, sann och lycklig.

Och så kommer den där dagen då man råkar titta bakåt och märker att ja, man var verkligen på rätt väg och allt var precis så vackert och rätt som det kändes då. Men vad hände på vägen? Vem vilseledde fötterna att ta en annan riktning, trots att man såg målet så klart och trivdes med sin väg?

Farligt är det att gå på den rätta vägen. Man möter alltid på troll där. I sagornas värld är det aldrig särskilt svårt att se vem som är troll men här i vår värld utanför sagan är det inte så enkelt. För här är ingenting indelat i gott och ont. Den vackraste, den godaste, den som aldrig har annat till syfte än att göra gott - kan lika gärna visa sig vara det där trollet som vilken bestialisk mördare som helst.

Vem som helst kan vilseleda och få en att glömma av sig. Alla kan de vara troll på sitt sätt, troll som lurar små blomsterplockande flickor på villovägar från solskensstigen.

BCf // J

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: Theresia L. Marissa

Var det inte vargen som lurade blomsterplockande flickan...? :-P



Vad betyder BCf...? Be Careful...kanske...? :-D



Tack för att du tror på mig. :-) Men samtidigt är det ju treeee låånnga år också. Som kanske inte alls är särskilt långa, jag vet. Och tänk vad mkt man skulle lära sig. Sådant som man är intresserad av. Man måste ju bara hinna lära sig en hel massa på tre år. Och se har de ganska mkt praktik tror jag.



<3

2009-04-16 @ 08:05:04
URL: http://www.theresia-marissa.se
Postat av: Theresia L. Marissa

Läste din kommentar i wordpressbloggen nu också ;-) Väldigt entusiastisk du lät :-D Nej det var inte alls svårt... Jag har lagt in den i en nyskapad sida där den ser bättre ut än i den befintliga, men den finns inte på nätet så du kan se. Grejen är att jag får ha en ganska smal blogg så att den får smidigt plats och att det ser bra ut. Man vill ju inte ha horisontell scrolling på sidan.. Med blogg.se var det svårare, men det kanske går ändå om man kan redigera bloggens bredd...?



Då får jag iaf ha en länk i min meny som går till wordpressbloggen och targetta den i fönstret på hemsidan.



Men det är ju mkt strukturellt kring detta som jag får fundera kring först. Vad ska ingå i bloggen och vad ska inte göra det osv. Vad ska jag har på min första sida? För jag tror inte att jag kan få så att man kommer till bloggen som första sida som jag har nu. ja, det är mkt...



Men det skulle ju vara ett bra alternativ till dig också. Om du ska ha både hemsida och två bloggar. Vore bra om man kunde samla ihop allt. Men man kan ju i vissa sammanhang även ha bloggen för sig själv..

2009-04-16 @ 09:45:02
URL: http://www.theresia-marissa.se
Postat av: Theresia L. Marissa

Nu har jag kommit på hur man grejjar i blogg.se



http://theresialilja.blogg.se/



Jag har fått den bredd jag vill ha osv, men det är ändå svårt att få det snyggt tycker jag. I wordpress kan man inte ändra lika mkt (om man inte köper till extra funktioner) men den mallen som jag valde blev ändå väldigt bra. och det finns ju många att välja på.

2009-04-16 @ 10:43:35
URL: http://www.theresia-marissa.se

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0