Mygel

Prata ni bara. Viska tyst när jag inte hör, låtsas gärna sen som ingenting. Gör det! Snoka runt, kliv in bara, snoka, ta för er av mitt liv och blanda in mig i saker som jag inte hade någon kännedom om, blanda in mig - experimentera, lek med mitt humör...


Mygla på ni. Men jag tycker inte om det. Nej, jag avskyr det!


Och tro inte att jag inte märker av er bara för att jag inte träder fram till er i konfrontation. För ska ni mygla så tänker jag göra det samma.


Jag hör era viskningar, jag märker hur ni snokar, jag ser hur ni leker med mig. Jag är ingen leksak och vill hållas utanför saker som jag själv inte gett er mitt godkännande till. Jag vet vilka ni är. Men för all del. Låtsas som ingenting. Det kvittar för min del för jag vet ju hur det ligger till.


Så snälla, bara sluta. Det kommer inget vettigt ur det ni gör, ingenting bra. Låt mig åtminstone få sova ifred.


Exakt så diskreta är ni. // J


Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: Mamma Melissa

Du skriver så fantastiskt bra!! Känner alltid igen mig på något sätt...

2009-04-23 @ 02:06:42
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Theresia L. Marissa

Hmmm... (?) ;-)

2009-04-23 @ 11:30:39
URL: http://www.theresia-marissa.se
Postat av: kiki

Ojrå... vilka är det som smyger i hörnen??

2009-04-27 @ 10:53:11
URL: http://varulven.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0