Idag är vi sjuka

Jag vet inte hur jag hade planerat att vakna idag, men att torka upp spyor ingick definitivt inte i den planen...Dina är sjuk och extremt ynklig idag.

Jag hann inte sova särskilt länge, natten var ganska jobbig och sömnlös men jag lyckades nog åtminstone slappna av och få en del vila en stund. Jag kände mig litet febrig under kvällen och natten, och kräk-ångorna fick också mig att må extremt illa. Så idag släpper vi nog in den friska luften istället för att själva gå ut så mycket - givetvis på små kisserundor men mer än så lär det inte bli idag... Kanske.

Ögonen kliar och blir ansträngda av den där så kallade friska luften. Det här året kanske blir värre för mig än förra, när det kommer till pollenallergin. Vilket väljer man? Hemska nysningar, nästäppa och svullna kliande ögon, eller en lägenhet som stinker efter hundspyor? Dina ligger ju här och huttrar så vi stänger nog dörren då och tänder rökelser.

Men jag måste säga att det är en väldigt ynklig vovve det där som huttrar när det är nästan 9 plusgrader ute - och hon är ju faktiskt inne och även om dörren står vidöppen så är det nog ganska mycket varmare än 9 grader här inne... HUR ska hon klara sig i vinterstaden, det undrar jag...

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0