Gamla sår

Tiden läker alla sår, sägs det. Men vissa sår är djupa och bildar ärr som ibland gör sig påminda på ett eller annat vis. Inatt håller några av mina mig vaken genom att klia - jag kliar tillbaka men det vet vi ju att det sällan hjälper, utan snarare tycks uppmärksamheten ge dem ännu mer kraft att ta plats.


Så för att inte ge dem mer plats måste jag försöka ignorera det, sysselsätta mig med annat. Eftersom jag inte kan falla i sömn även om min kropp skriker efter det, ska jag sitta här och pilla med hemsidan. Jag vill ju släppa ut den för allmännheten nu men det är mycket pill när man envisas med att göra allt med bristfällig kunskap om HTML i anteckningar. Så oldschool är jag. Jag vägrar ta till några hemsideverktyg för att skapa min sida.


Dessutom måste jag inför detta nya, att införa bloggen i själva hemsidan, gå igenom inlägg efter inlägg - vilket tydligen tar mycket längre tid än jag kunnat föreställa mig. Men det är ganska intressant ändå.


Fåglarna skriker därute. Det är något de börjat göra om nätterna. De sjunger inte sådär härligt som de gör när det börjat ljusna, nej, de skriker. Kanske har de också gamla sår som kliar?


Jag önskar er en god natt och att ni sover gott, ni som kan. // J


Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: Theresia L. Marissa

Dessa gamla sår kanske behöver läkning istället för klining.



Blev så paff när jag läste just meningen "tiden läker alla sår" för jag skrev just den meningen i mitt psykologiarbete. Jag skrev: "Tiden läker alla sår...? Att komma över en traumatisk kris tar tid, men enbart tid är inte botemedlet".



Jag tycker inte att texten högst upp på min sida syns dåligt... Eller jag tycker inte att den behöver vara mer framträdande än så. Tanken är att den ska smälta in lite för att inte ta så stor plats. Hmm...



När man skriver kommentarer och wp-användarnamnet syns kan man klicka på "logga ut" för att skriva det namn och webaddress man själv vill.



Nu ska jag somna. Åh nej.. tvätta bort smink också.



Vargen ylar i nattens skog, han vill men kan inte sova. Hungern river hans vargabuk, och det är kallt i hans stova.



<3

2009-04-21 @ 22:02:47
URL: http://www.theresia-marissa.se
Postat av: Theresia L. Marissa

Kram! Kikar in här. Grejar du med nya sidan måntro? Ska bli spännande att se.

2009-04-22 @ 12:14:44
URL: http://www.theresia-marissa.se

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0