Förstörd

Jaha. Då har jag sovit bort den här dagen då.

Jag var ovanligt trött igår kväll, och "redan" vid ett-tiden började jag avrunda dagen och gjorde mig i ordning för sängen. Men det pirrade sådär otåligt i kroppen som det ofta gör i mig. Jag tog en lugnande tablett, jag har sömnmedicin också men jag tycker inte om att ta dem för jag tappar all kontroll över hur länge jag då sover - men tydligen gör jag det av de här lugnande medicinerna också.

I några timmar låg jag där och försökte lösgöra mig från energin som sprätte i hela min kropp - jag ligger som ett barn och viftar med händerna i luften och sparkar runt i sängen tills jag somnar. När jag äntligen efter lång tid somnade, sov jag som en stock.

Det är inte ovanligt alls att jag inte reagerar på väckarklockor eller telefoner som ringer om och om igen hela dagen. Så har jag "alltid" haft det, d.v.s. ända sedan jag fick eget ansvar för min uppstigning i tonåren, därför kom jag ofta alldeles för sent till skolan och fick så hög frånvaro att jag inte kunde få godkänt i kurserna som jag trots min frånvaro gav lysande resultat i. Ja - det är väl inte konstigt att jag är smått bitter över just den delen...

När jag vaknade på eftermiddagen låg jag ändå fast där i en dvala. Jag kunde röra armar och bem men det var som om ryggraden hade nitats fast i sängen och så låg jag där i minst en halvtimme innan jag lyckades ta mig upp. Det här är inte roligt. Nej, jag hatar det - även om jag inte har något jobb eller någon skola att sköta för tillfället känns det som att det förstör hela min dag, hela mitt liv faktiskt.

Nåja.

Idag tror jag att jag kommer att greja litet med designen på den här sidan igen. Jag är så fruktansvärt trött på hur den ser ut. Och jag skulle egentligen vilja ordna den så att den blir en del av min hemsida som också den behöver en ordentlig make-over. Den designen jag har nu fungerar inte alls i firefox och det är en del andra problem med den.

Problemet är ju bara att jag har allt jag behöver i min laptop som ju inte vill matas med ström. Jag kan inte sitta med den här datorn och designa - åtminstone inte bra. Jag har inga bildredigeringsprogram eller sådant i den här. Ändå kanske kanske jag ger mig på att göra om den här sidan. Vi får se.

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: C.G.

Min vackra...

Vad spelar det egentligen för roll när du sover på dygnet, huvudsaken är ATT du sover. Synd bara att du skall bli så trött av sömnen :-(



love

//C.G.

2009-04-10 @ 14:57:45
Postat av: Theresia L. Marissa

Men.. Du får ju inte glömma mig...! :-/

Men det är lite synd att min blogg inte har rss. Milo har gjort på nåt vis en blogg i wordp´ress som hon lagt in på sin vanliga hemsida... Kanske skulle vara nåt...



Du verkar lite förbittrad över det manliga könet, måste jag säga. :-)



Nu är jag trött och orakar inte kommentera mer. Jobbat. Imorgon ska jag jobba 7-18. Och på söndag är det kalas. Tur att jag är ledig på måndag :-)



Kram, vännen min.

2009-04-10 @ 19:58:55
URL: http://www.theresia-marissa.se

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0