Fjanterier

Sol skiner men Frost vill lura mina ögon idag till att om och om igen tro att det ligger ett tunt lager snö över gräset. Snart blir det väl mörkt igen så gräset får nog skimra som silver fram till imorgon...



Jag bara måste få säga att jag har en alldeles underbar pojkvän! Har försökt undvika att bli sådär fjantig här, det finns ju så många andra ställen där jag töntat mig om det redan. Men åh, han är verkligen underbar och så bra för mig och mitt mående! Tack vare honom blir det väl ett helfjantigt inlägg nu för jag är flamsig och glad efter att ha skrattat med honom. Stolt är jag som får vara hans tjej. Det finns plötsligt så mycket som jag vill nu, som jag längtat efter att vilja. Åh! Nä nu ska jag göra bort mig totalt och publicera lite msn-romantik. Har ju ganska god självdistans så jag kan bjuda på det här och vara riktigt pinsam. Något gammal bild jag tog på mitt fjanteri, han somnade och hade ingen aning om vad som hände, men han fick åtminstone en virtuell puss att ta med sig till drömmarna. Hahaha! 



Mitt ex sa tidigare att jag ser ut som The Grudge. Och menade ärligt att jag skulle kunna gå och ansöka om en roll i någon skräckfilm. Han brukar dessutom tjata om att komma hit och slå mig medvetslös med en stekpanna. Men ni behöver inte förfäras för han är snäll.

Jag har huvudet fullt av studier. Det är trevligt att läsa och lära sig saker, även att tänka kring sånt som man läser. Men idag blev jag bara jättesur och grinig för jag förstod inte hur saker och ting hängde ihop. Ju mer man lär sig desto mer finns det att lära sig. Och det tycker jag är ett riktigt bra upplägg, men, idag blev jag som sagt bara förvirrad av att lära mig.

Okej. Jag gjorde det här helt medvetet. Skrev förra stycket efter förrförra bara för att ni skulle få bli lite förfärade av mitt ex innan jag förklarade och försvarade honom. Jag tycker om att busa ibland, idag busade jag visst med er litegrann. Att han sa att jag ser hemsk ut har sin förklaring. Jag ser nämligen inte riktigt klok ut idag, med genomskinlig grå hud och lila-blå under ögonen. Det syns att jag har sovit dåligt under en lång period nu. Att han vill slå mig medvetslös med stekpanna är bara av omtanke för att jag ska få vila. Och självklart skulle han inte göra det i verkligheten. Duh!

Som jag anade. Det blev ett fjantigt flamsigt inlägg. Ibland behövs de med. Lite kittlande fjädrar, rosa kaniner, fluffiga moln, lull-lull och allt vad det heter.

Nu vill jag att du ska le för dig själv, det gör gott för själen. 
Så gör det.
...................
Le nu.
Det är ingen som ser dig. Ser någon dig så kommer de ändå inte reagera, de tror att du läser något roligt.
Åh, det kanske är jag som ska le?
Nu ler vi tillsammans, stort så det känns ända in i hjärtat!
:-) 
Bra.
Och så en gång till, ordentligt nu...

:-)  //  J

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: Mir

Ni är så toksöta att nästan jag känner mig fånig s



2008-12-10 @ 00:03:41
URL: http://beyondforever.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0