Låt vågen balanseras

Inte en Snöflinga, inte en Solstråle
Bara en jämngrå ton över hela Himmel.
Att Gräs är grönt i december
Att nya plantor gror när det borde vara tid för Natur att gå till vila...
Hur ska jag kunna finna en rytm
när till och med Jord har tappat sin regelbundenhet?


Är det verkligen så förkastligt att inte följa ordningen
Att inte vara som det förväntas?
Är det inte just såhär det borde få vara
Att följa det som är
Finnas i nuet och leva med den
Utan att följa några lagar som skapats av andra
Om när man ska göra vad och hur?


Kaoset är ordningen där jag hittar rätt
I stöket vet jag var allting finns.
Städa mitt liv och jag kommer att gå vilse som alltid när det städas.
Det rena är inte rent utan smuts,
Ljus är inget ljus utan Mörker.
Så varför vill ni dra ut mig till det ni kallar för rätsidan
om jag bara kan finnas och verka på avigsidan?


Det är av ljuset som skuggan kommer
Inte försvinner den av att bli belyst, det är ju där den föds.
För att det ska finnas en rätsida måste avigsidan även den finnas.
Någon måste vara där som ni menar är fel sida, för att skapa balans
Så jag undrar varför ni vill dra mig härifrån
När det är här jag ska vara och trivs
När det är här jag kan verka och fullfölja min uppgift i att upprätthålla balansen.


Låt mig vara vaken i mörkret för att Ni ska få sova
Låt mig vila i ljuset för att ni ska få vaka där.
För att vågen inte ska tippa över till höger
fyller jag vänster Bägare så gott jag kan.
Om ni drar över mig till er sida kommer er Bägare att översvämmas.
Så låt mig få följa min orytm där jag är menad att vara
Det är här jag skulle trivas om ni lät bli att dra i mig.




/ JnLM

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0