Under dimman

Jag krälar i skuggan under dimman
ser ingenting annat än fötter som trampar
stampar mig platt under sig.


Jag är en motpol av egen fri vilja
ett ljus i skuggan för att skuggan ska få träda fram i ljuset.
Därför krälar jag i skuggan under dimman.


Och ändå står jag där med öppen famn
när det är dags för dem att söka tröst i förvirringen
trots att de trampat ner mig.


Jag är en moder av egen fri vilja
en röst i tystnaden för att tystnaden ska få höras.
Därför står jag där med öppen famn.


Min kärlek är vid och stark.
Jag blir nertrampad, lemlästad och sårad...
Går det att älska någon som inte sårar?


Jag älskar av egen fri vilja
en kärlek i hatet för att även de illvilliga ska få älska.
Därför är min kärlek vid och stark.



/ J

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0