Sexig mat

Mat och passion går ofta hand i hand med varandra. Vi förför och lockar våra kära med att bjuda på fina middagar, både hemlagade och ute på restauranger. Att vägen till mannens hjärta går via magen kanske inte alls är något tokigt påstående. Men den passar nog lika bra till att beskriva vägen till kvinnans hjärta, om inte till och med bättre! Hur många kvinnor önskar inte att deras män 


någon gång kunde göra i ordning dagens middag? Och de flesta av oss blir nog väldigt glatt överraskade och imponerade då vi träffar män med goda matlagningskunskaper. Men det är inte det jag har planerat att diskutera i dagens inlägg, utan följande:

Vad är egentligen sexig mat? Jag menar då inte olika hoprörda maträtter, jag talar om råvaror. Det finns mängder av vackra erotiska bilder på mat. Att en öppnad och nästan helt urplockad sockerärta kan vara så lik det kvinnliga könsorganet är faktiskt riktigt imponerande. Eller bananen som har en relativt realistisk form och storlek för att kunna jämföras med det manliga könet... Det är inte bara formen och utseendet som spelar in i det erotiska med föda. Smaker, dofter, konsistens, yta och till och med läten har också stor betydelse.

Hur låter det när man äter maten? Moroten kan ju till exempel associeras med det manliga, ibland kan de verkligen förvåna med sin likhet till och med! Men knaprandet mellan tänderna får nog en och annan att grimasera av bara tanken på vad det innebär i sammanhanget...


Pasta klassas väl ofta som romantisk mat. Jag förstår ärligt talat inte varför, annat än att det är italienskt och italienare är ju passionerade ... eller? Har det med "klistret" att göra? Eller kanske energin i pastan? Det enda sexiga med pastan som jag kan komma på är ljudet av att röra runt i det, eller också att man kan leka Lady och Lufsen och pussas samtidigt som man äter. Inget illa om pasta, absolut inte, men den fyller inte mina krav på sexig föda.


Passionsfrukt - ja det hör man ju bara av namnet! Men vore den verkligen riktigt lika populär om den hette något annat? Jag tror faktiskt inte det, även om den faktiskt förtjänar att framhävas. Den är god med sin sötsyrliga smak, men det är ju inte det som gör den sexig. Här talar vi framför allt om konsistens och associationer. En lite rynkig boll med massor av slemmiga frön i... Visserligen låter det snarare avtändande än sexigt när jag säger så... Sorry. Ljudet? Ja, det kan man lätt koppla till erotiska ljud.


Musslan då? Det sägs ju att den är väldigt sexig. Jag kan nog tänka mig att den också är det, i konsistens, ljud, smak, lukt ... Men vem äter musslor? Jag tycker musslor verkar vara så äckliga att bara det gör den oerhört osexig.


Päronet är en frukt som jag kan tycka är sexig. Det är mjukt, saftigt, sött, halt, och låter rätt om det är riktigt moget. Dessutom kan man tolka in utseendet på det litet som man vill. Är den avlång och smal kan den representera mannen, är den nästan rund ser den kanske ut som ett bröst. Knoppen på ena sidan kan faktiskt se ut som en .. *host* öppning. Delar man på frukten kan man se det kvinnliga könet där, oftast till och med befruktat med frön! Dessutom tycker jag att den vanliga päronformen ser ut som en kvinnokropp. Som skönhetsidealet är idag skulle den väl stå upp och ner för att se ut som en kvinna, så smal som möjligt nertill och så stor och fyllig som möjligt upptill, men jag tänker förstås på päronet åt "rätt" håll. Med bred rumpa och avsmalnande midja.


Den för mig personligen mest erotiska födan är ändå persikan. Det är så allvarligt att jag nästan kan bli upphetsad av att äta det. Den är hal och glidig, fuktig och mjuk, och samtidigt litet köttig. Doftar och smakar som man önskar att man själv gjorde. Den har en härlig varm och passionerad färg. Skalet känns som len hud, den är ofta formad så att den får oss att tänka på rumpor. Persikohalvor får mig att tänka på bröst, utifrån. Inifrån ser den ut som en vagina. Jag kan även tänka på hela frukten som en gravid mage med kärnan däri som ett foster.


Det finns mängder av sexig föda. Det mesta består väl av frukt, men grönsakerna kommer på en god andraplats. Äpplen, papaya, jordgubbar, vindruvor, körsbär, melon, chilipeppar, sparris, tomat, squash, lök... Men även mejeriprodukter som till exempel litet smält ost kan också vara sexigt, för att inte tala om choklad (som ju egentligen inte är någon råvara i och för sig), eller varför inte ägget, en fantastisk symbol på flera sätt.

Hur mycket erotik bjuder du på vid middagsbordet?



Här är en liten vacker film att hämta inspiration från:



Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0