Ordsnurr

Dagen började med grova missläsningar. Och så har det fortsatt ungefär hela dagen. Vad jag än läser läser jag fel. Det är inte klokt vad många gånger jag förvånats av saker jag läst idag! Som tur är bestämde jag redan i morse efter den första missen att jag skulle undvika all viktigare läsning för att undvika att något blir alldeles för tokigt.

Men, det har inte hindrat missförstånden från att dimpa ner en efter annan. En mycket snurrig dag...

Anledningen kanske är att killen skulle komma hit idag. Jag har befunnit mig i ett förväntansfullt lyckorus ända sedan jag vaknade idag. Jag skulle ner till stationen och möta honom, men givetvis upptäckte jag alldeles för sent att jag inte hade några lösa pengar på mig att åka buss för. Så det blev ingenting med det.

Ännu mer irriterande var att jag inte ens hade något kaffe hemma. Jag vill ju vara en god kvinna åt min kaffesvamp till man, så jag hade tänkt gå iväg och köpa kaffe eftersom jag lyckats göra slut på kaffet för någon dag sedan, när det nu var. Men eftersom jag skulle in till stan och möta honom där, tänkte jag att jag ju kunde köpa kaffet där. Och som det nu blev var jag varken där för att hälsa honom välkommen eller hade hunnit fixa något kaffe. Så jag blev löjligt irriterad på mig själv. Såna småsaker kan få mig att bli så grinig så det är inte klokt. Kände mig helt misslyckad, bara för att jag inte hade kaffe hemma när han skulle komma fram.

När killen var på väg hem till mig med lokalbussen, gick jag ut med Dina för att möta honom. Jag var duktig, för en gångs skull var jag ute i god tid, jag som annars alltid har svårt att passa tider och är ute i sista sekund, eller också alldeles för sent. Men nu var jag ute i god tid och väntade på honom.

Dina hittade en boll i ett träd, vilket resulterade i att jag sprang runt på en blöt och hal gräsmatta och lekte med en boll medan hon satt och ignorerade mig. Haha, ja, det blev lite omvänt där. Tanken var ju att hon skulle tycka det var roligt medan vi väntade, och eftersom vi ändå hade en kvart på oss tänkte jag ju leka lite med henne. Så jag försökte få igång henne och gav verkligen inte upp, jag jagade den där förbannade slemklumpen till boll som en tok, men hon ville bara förnedra mig genom att inte visa minsta intresse.

Efter ett tag kom bussen, men killen kom aldrig. Jag väntade och väntade. Sen tog jag upp telefonen ur jackfickan och såg att jag hade fått ett sms där han skrivit att han tar nästa buss istället. Där hade jag stått i en kvart och varit så glad för att jag åtminstone var där i god tid, och så kommer han inte ens då! Jag gick tillbaka hem, men blev så rastlös av längtan att jag omgående tog på mig ytterkläderna igen efter att just klätt av mig och gick ut igen, den här gången utan Dina. Och äntligen blev någonting rätt. Jag fick möta honom när han klev ur bussen.

Det hade dock inte förvånat mig om vi på något vis hade gått om varandra och jag hade suttit där medan han stod utanför mig och undrade varför jag inte öppnade. Det hade verkligen inte förvånat mig det minsta idag, när precis allt har gått galet, inte nåt har gått helt som det skulle. Absolut ingenting. Och ändå är jag bara lycklig och glad :-D


L // J

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: Sussu

JA vissa dagar är sådana att allt går på tok. Men kul att allt ordnade sig till slut..

2008-12-16 @ 21:35:15
URL: http://sussustankar.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0