nannagnällsöndagen

Idag är det den internationella nannagnällsöndagen. Eller är den bara nationell? Gnäll gnäll gnäll. Jag vill bara lägga mig ner och gråta tills jag somnar och sen vill jag inte vakna förrän på tisdag.

Skitdag.

Men jag ska nog göra lite ischoklad eller något annat kul med barnen sen.
Det kanske får mig på bättre humör.
Eller så går allt åt skogen och jag blir på ännu sämre humör?


bleeee.


gnäll. gnata. gnäll.


töntinlägg haha.


nää, jag ska inte radera det trots allt, jag kan fortsätta gnälla. utveckla det istället. (raderade nämligen inlägget nyss)





Jag försöker verkligen vara som en människa bör vara. Jag försöker verkligen.
Men jag kan inte hjälpa att jag försvinner in i en bubbla lite då och då.
Där finns ingen tid, inga fysiska känslor, där finns ingenting som hör den fysiska tiden till alls.
Där sitter jag i min bubbla och försvinner helt från världens yta.
Jag kan inte hjälpa det. Jag kan verkligen inte det. Och sen får jag bara jättedåligt samvete och ångest. Och så får jag skäll och ord om att jag inte har någon hjärna.
Jag vet jag vet jag vet!
Jag vet att jag är värdelös när jag är sån här.
Det blir inte bättre av att få höra att alla andra också tycker det.

Jag vill bara inte vara med idag.
Jag vill bara gnälla. Gömma mig under täcket. Gömma mig i min bubbla igen. Glömma tiden. Men det ska jag inte. Och när jag har varit hos barnen en stund, när vi har gjort de där ischokladen eller vad de nu vill göra, då kommer jag hem och är antagligen på mycket bättre humör.

Men jag missade kyrkan.
dumbubbla.
eller är det jag som är dum som sjönk in i den?


Choklad är en fysisk form av en känsla som kan kallas kärlek
Så ät choklad 
eller bara älska! // J

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: C.G.

Int f-n e ru värdelös.. Tvärt om.. mycket mycket betydelsefull.



love

2008-12-14 @ 19:50:06
Postat av: Stekpannan ;)

Jag håller med c.g :)

2008-12-14 @ 22:30:10

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0