Måndagen den 7:e december år 2008

Jag lär mig aldrig att hänga med i tid. Jag lever i dagar som aldrig existerat, och som aldrig kommer att existera, enligt den kalender vi i vår värld nu går efter. Som måndagen den 7:e december år 2008. Frågar du mig vad det är för dag kan tisdagen vara en fredag, den 12:e den 6:e, året 2008 kan plötsligt vara 1999. Så fråga inte mig om du vill veta dagens datum. Ett tips värt att minnas.

Kaffe har jag druckit men bryggaren fortsätter knäppa ute i köket, den säger: "Jag har mer, kom, jag vill bränna din tunga så du inte känner någon smak under resterande dagen!"  Så snäll är min kaffebryggare. Men det kanske är rätt åt mig för den får inte något lyx-pulver att jobba med som den önskar. Billig strunt tycker den inte om.

Nu har jag jobbat lite med högerspalten här. Jag hoppas att den ska sprida glädje bland de nära och kära som finns på nätet att länka till. Resten får skylla sig själva som inte har det.

Det här är inte alls min vision av hur denna blogg skulle se ut och det stör mig, men tydligen inte tillräckligt mycket för att det skulle ha fått mig att göra någonting åt det ännu. Och jag har lovat att hjälpa till med systers blogg så jag ska nog lägga tid på den innan jag lägger mer tid på denna. Då kanske hon blir lite mer inspirerad och förvandlas till en rutinerad bloggare. Hon har så många bra tankar och har barn som säger så mycket intressant, att jag ibland sörjer litegrann att hennes blogg inte uppdateras lite oftare. Nej nej, kära syster, inga prestationskrav nu, man behöver inte vara en författarsjäl som jag för att blogga...


Dagens planer:
  • Att gå till jobbet är jag inte tillräckligt motiverad till med huvudvärk och mitt hälsotillstånd, särskilt nu när där inte finns någonting att göra där ens
  • På grund av mitt hälsotillstånd tänkte jag faktiskt gå hälsoslingan snart, den kanske ger mig hälsan åter?
  • Men innan dess ska jag se om jag vågar stiga in på biblioteket och förfäras av min skuld *skäms*
  • Uppiggad som en istapp efter långpromenad i kallt regn ska jag värma mina händer i diskvatten
  • Sedan dricker jag nog mer kaffe för att orka städa
  • Några andra planer för dagen har jag inte skaffat mig ännu, kanske spackla lite på väggen? Väggen tycker åtminstone det. Att den vågar, efter att ha sett hur mitt tak ser ut! Nåja, den får skylla sig själv som inte skaffade sig en byggmästare till inneboende. Blir det tokigt går det säkert att fixa på något vis... hoppas jag.


Ha nu en underbar dag!
Med kärlek // J


Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: Sussu

JAg skäms över att inte ha uppdaterat min blogg men har bara inte haft ork. Men idag ska jag nog gå in och skriva några ord..

2008-12-08 @ 18:23:44

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0